"Cztery pory roku" Antonio Vivaldiego w SOK

25

12-04-2012

Zapraszamy na koncert wielkanocny \”Cztery pory roku\” Antonio Vivaldiego do Samorządowego Ośrodka Kultury w Nowej Dębie.

Koncert wykona Krakowski Zespół Kameralny, powstały w 1994r. z inicjatywy Łukasza Mikołaja Matei (kierownika artystycznego grupy). W jego skład wchodzą znakomici instrumentaliści, absolwenci Akademii Muzycznej w Krakowie. Zespół gra szeroki repertuar, obejmujący dzieła od Renesansu, aż do kompozycji z XX. wieku. Występuje na prestiżowych krajowych i zagranicznych festiwalach. Wykonał kilkaset koncertów w Polsce, Czechach, Austrii , Niemczech i na Słowacji.


W Nowej Dębie z Krakowskim Zespołem Kameralnym jako solista zagra Piotr Tarcholik. Ten urodzony w Jarosławiu absolwent Akademii Muzycznej w Krakowie w klasie doc. Ewy Szubra- Jargoń, był też uczniem prof. Grigorija Żyslina i prof. Wiesława Kwaśnego. Laureat konkursu Jeunesse Musicales w Weikersheim w 1992 r. oraz Konkursu Mozartowskiego w Krakowie. Współzałożyciel i lider zespołu Kameralistów Krakowskich (obecnie „Sinfonietta Cracovia”), gościnny koncertmistrz Radiowej orkiestry Symfonicznej w Krakowie. Koncertował w wielu krajach Europy, USA oraz Japonii. Występował jako solista z takimi orkiestrami jak: Sinfonia Varsovia, NOSPR, Polska Orkiestra Kameralna, Cappella Cracoviensis, Sinfonietta Cracovia, Filharmonią Rzeszowską, Świętokrzyską i Wrocławską, oraz Przemyską Orkiestrą Kameralną. Nagrał wiele płyt studyjnych i radiowych. W l. 1998-2004 był II koncertmistrzem orkiestry „Sinfonia Varsovia”, gdzie występował pod batutą Lorda Yehudi Menuhina, K. Pendereckiego, S. Mintza, E. Krivina, J. Semkowa. Z tym zespołem występował wielokrotnie jako solista wykonując koncerty Bacha, Vivaldiego i Mozarta na festiwalach w Warszawie, Nantes, Bilbao , Brnie i Bratysławie. W sezonie 2002-03 prowadził jako lider Polską Orkiestrę Kameralną na festiwalach w Niemczech, Austrii, Szwajcarii i Francji. Artysta regularnie uczestniczy w różnych przedsięwzięciach kameralnych (m.in. Kwartet smyczkowy NOSPR, „Kephas Quartet”), współpracuje z artystami tej miary co Tomasz Strahl, Artur Paciorkiewicz, Grigori Zhislin. Z żoną – Moniką Wilińską-Tarcholik – tworzy duet sonatowy.

W ubiegłym roku ukazała się ich debiutancka płyta z utworami Bartoka, Strawińskiego i Lutosławskiego, wydana przez DUX. Od września 2004 r. pracuje jako pierwszy koncertmistrz Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach, z którą w marcu 2006 r. nagrał archiwalny II Koncert skrzypcowy g-moll S. Prokofiewa oraz oba koncerty skrzypcowe T. Paciorkiewicza pod dyrekcją J. M. Florencio i Michała Klauzy. Z kameralną orkiestrą NOSPR-u występował również jako koncertmistrz-dyrygent. Piotr Tarcholik prowadzi też klasę skrzypiec w Akademii Muzycznej w Krakowie, na Beskidzkich Warsztatach Skrzypcowych w Rycerce Górnej, Wiosennych Kursach Mistrzowskich w Przemyślu oraz Letniej Akademii Muzycznej w Krakowie.

Cztery pory roku (Le quattro stagioni) – cykl 4 koncertów skrzypcowych umieszczony w zbiorze 12 koncertów Il cimento dell”armonia e dell”inventione, op. 8 (1725). Skomponował je Antonio Vivaldi (1678-1741) i wydał w Amsterdamie w 1725 roku. Są one wybitnym przykładem muzyki ilustracyjnej. Powstały na podstawie anonimowych sonetów (możliwe, że autorem był sam Vivaldi). W partyturze zaznaczono, które fragmenty sonetów odnoszą się do której części muzyki.

Patronat nad koncertem objął Starosta Tarnobrzeski Krzysztof Pitra wraz z Wicestarostą Jerzym Sudołem. Mecenasem koncertu jest Firma Biliński – producent ozdób choinkowych i wielkanocnych.

Koncert odbędzie się 14 kwietnia o godz. 19:30 na sali widowiskowej.
Bilety w cenie 25 zł (przedsprzedaż) i 30 zł. (w dniu koncertu) do kupienia w kasie SOK.

SOK

0

25 KOMENTARZE

  1. Dobre sobie…
    Mecenas…
    Mecenas sportu, mecenas kultury teraz…
    Szkoda tylko, że Pan Biliński traktuje swoich pracowników nie jak mecenas…

    0
  2. A skąd wiesz? – "nausznie" słyszałeś pod halą, "naocznie" widziałeś pod bramą czy odczułeś to na własnej skórze pod jego ręką?;)

    0
  3. Jakie cztery pory roku ? , ja znam dwie, od WIOSNY DO JESIENI i od JESIENI DO WIOSNY, przy tej anomali tylko takie teraz obowiazuja :o

    0
  4. Lasowiaki. Sponsorów się SZANUJE i się im DZIĘKUJĘ za to że swoją kasę dają na cele publiczne. NIE MUSZĄ. Mogą dać tam gdzie ktoś to doceni. Załóż Lasowiaku własną firmę, rozkręć biznes i płać swoim pracownikom krocie. A nie czekasz Lasowiaku na gotowe aż pod mordę ktoś podstawi.

    0
  5. Proszę Państwa, proszę o nie podszywanie się pod czyjeś dane osobowe, pseudonimy itd., ( tak jak w we wpisach nr 1,3,5) gdyż kolejne tego typu komentarze będą usuwane! Dlatego jeszcze raz proszę o nie podszywanie się pod inne osoby.

    0
  6. Mecenas sztuki – (od nazwiska Gajusza Cilniusza Mecenasa, rzymskiego polityka, doradcy i przyjaciela Oktawiana Augusta, poety i patrona poetów, między innymi Wergiliusza, Horacego i Propercjusza. Jego nazwisko stało się synonimem protektora sztuki i nauki) – osoba lub instytucja, popierająca rozwój literatury i sztuki, która udziela wsparcia finansowego artystom, instytucjom kulturalnym lub naukowym [b][color=#cc0000]bez żadnych zobowiązań ze strony obdarowywanej[/color][/b]. Opiekun artystów." źródło Wikipedia.
    Skoro taki z niego dobry człowiek to zrobił by to anonimowo !!!! Nie Szanuję takich ludzi i tyle. To moje osobiste zdanie.

    0
  7. I zrobił. A, że SOK chciał podziękować publicznie to podziękował. Nie oszukujmy się: rynek tej światowej firmy to nie Nowa Dęba, więc reklamy z tego nie ma.

    0
  8. może dlatego, że ja rozumuje tak: im więcej ludzi będzie wspierało wydarzenia kulturalne, sportowe i inne w naszym mieście tym będzie tutaj lepiej i ciekawiej. i dlatego szacun. jurek owsiak jakoś też nie robi anonimowo. Ochojska również do Gallów Anonimów nie należy. I nie mam o to pretensji. Cieszę się, że działają.

    0
  9. Szacunku ludzi nie zdobywa się pieniędzmi. Za pieniądze można kupić ciemniaka.
    Ja nie znam i nigdy do czynienia nie miałem z panem B., i nie rozumiem co jest złego w tym, że wsparł koncert , mam wrażenie ,że co by nie zrobił jest złe, no chyba że zacznie się ze swoją działalnością ukrywać.
    Ale na niektórych ,, aktywistach, organizatorach" też suchej nitki nie zostawiają, co też mnie dziwi. Ja swoją drogą lubię wiedzieć kto zorganizował i kto się dorzucił.
    Może allu coś więcej powiesz i mi oczy otworzysz.

    0
  10. Byłem na koncercie- bardzo fajny przez duże F. Co do mecenasa sztuki należy Go pochwalić, a że jest krwiopijcą- biznesmenem- ganić i niestety nie on jeden płaci gościu #3 podatki inni zatrudniają po 500 ludzi ale pracownikom PŁACĄ ą nie dają jałmużnę żeby nie zdechli przy malowaniu bańek.

    0
  11. Dla niezorientowanych dyskutantów, mecenat w branży artystycznej jest procesem z wielowiekową tradycją i akurat uważam miał więcej pozytywnych skutków niż negatywnych. Przykładowo gdyby nie mecenat rodu Medyceuszy we Florencji, zapewne byłaby ona prowincjonalną mieściną na "obrzeżach" Pizy. Poważnym mecenasem sztuki był także w swoim czasie kościół (głównie malarze i rzeźbiarze). Zdarzali się nawet artyści, którzy z tego powodu wstępowali do zakonów lub przyjmowali święcenia kapłańskie, ale do rzeczy…

    Przekładając to na sytuację dzisiejszą proszę nie traktować pomysłu p. Bilińskiego jak by to był lot na paralotni w odległą galaktykę. Mecenat sztuki świadczy o osiągnięciu kolejnego szczebla rozwoju kulturowego i na pewno przyczynia się do zmniejszenia dystansu (w tej dziedzinie) między Nową Dębą a większymi miastami, gdzie takie procedery nikogo raczej nie dziwią.

    Od strony ekonomicznej? To pewna forma reklamy. Tak jak Nike buduje i finansuje Centra Sportu, czy Heineken organizuje festiwale muzyczne, tak Biliński sponsoruje koncert w nowodębskim SOK-u. Równie dobrze za te pieniądze mógłby sobie wyłożyć nowe płytki w ubikacji, a tak jakaś korzyść społeczna z tego jest.

    PS: Oczywiście temat warunków pracy w firmie p. Bilińskiego to osobny temat, którego w swej wypowiedzi nie chciałem poruszać ponieważ nigdy tam nie pracowałem. Na pewno tematy te są ze sobą powiązane, ale też zależą od spraw zewnętrznych (patrz: skuteczność Inspektoratu Pracy itp.)

    0

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here