Nie mamy szczęścia do kolei

33



To już pewne. Nie ma szans na zatrzymywanie się pociągu Tanich Linii Kolejowych w Nowej Dębie.

Pierwsze sygnały o braku postoju pociągów TLK dotarły do nowodębian w grudniu minionego roku. Wówczas po interwencji burmistrza samorząd otrzymał zapewnienia, że od 1 marca 2010 roku w mieście będzie można wsiąść również do pociągu pospiesznego. Jednak, okazało się, że Nowa Dęba nie została wpisana do rozkładu jazdy…

Spór między przewoźnikami
Z informacji przekazywanych mediom przez Beatę Czemerajdę z zespołu prasowego spółki Intercity w Warszawie wynikało, że przyczyną takiego stanu rzeczy jest brak uzgodnień pomiędzy dwoma przewoźnikami. Tę samą wersję podawał wówczas burmistrz Wiesław Ordon- W wyniku sporów pomiędzy PKP Intercity i Przewozy Regionalne, nie doszło do uzgodnienia postoju kilkudziesięciu pociągów Intercity (klasy TLK) w kraju, w tym, niestety i u nas. Ze swej strony podjąłem starania, aby przekonać Przewozy Regionalne do uzgodnienia tego postoju w Nowej Dębie, który nie zagraża ich interesom, gdyż TLK wyjeżdża z Rzeszowa ok. 40 min przed pierwszym pociągiem PR, a z Tarnobrzega 2 godz. po ostatnim pociągu PR.

Doszło do porozumienia, ale…
Dzięki wsparciu przewodniczącego Komisji Infrastruktury Sejmu RP Zbigniewa Rynasiewicza, do którego zwrócił się z prośbą o pomoc burmistrz Nowej Dęby, udało się rozstrzygnąć temat na naszą korzyść. –Udało się doprowadzić do porozumienia. Przewozy Regionalne wyraziły zgodę na zatrzymywanie się pociągu w Nowej Dębie- mówi Ordon. Wydawało się, że w czerwcu nazwa naszego miasta wreszcie zawiśnie na rozkładzie jazdy. Radość była niestety bardzo krótka. Okazało się, że od czerwca pociąg ten w ogóle nie będzie jeździł, bo wedle wyliczeń przewoźnika korzystało z niego średnio 14 osób.


Peron będzie przedłużony

22 kwietnia w Krakowie przeprowadzone zostały rozmowy z Władysławem Żmudą Dyrektorem PKP PLK w sprawie przedłużenia peronu w Nowej Dębie oraz budowy peronu w Chmielowie.
Prosiłem usilnie pana dyrektora, by przewidział realizację rozbudowy naszego peronu i jest wstępna deklaracja, że te prace będą realizowane i że to będzie prawdopodobnie rok przyszły. Uważam, że należy jak najszybciej do tego podejść i nalegałem, żeby złożył zarządowi PKP w Warszawie propozycję aby jeszcze w tym roku znaleziono środki na przedłużenie peronu o kolejne 100 metrów.- mówi Wiesław Ordon. (Obecna dlugość to właśnie 100 metrów)

Pojawia się w tym momencie pytanie, dlaczego od razu nie zadbano o to, by nasz peron był „pełno wymiarowy” zwłaszcza, że uczulano władze miasta na tę sprawę podczas Uniwersytetu Latającego organizowanego przez Towarzystwo Kultury Powszechnej Ratusz:
Nie było ze strony przewoźników przesłanek dla PKP budowy długiego peronu i nie mieliśmy wobec tego czym poprzeć naszych starań.- odpowiada burmistrz.
W założeniach rządowych w 2013 roku na naszym odcinku mają ruszyć pociągi pośpieszne. Jeżeli chcemy, aby zatrzymywały się u nas bezwzględnie musimy doprowadzić do rozbudowy naszego peronu. Wierzymy, że działania władz miasta w tej materii przyniosą pożądany skutek.

Marek Ostapko

———————————————————————————————————————————————-

GŁODNY ? NA CO CZEKASZ?
\"GIUFEPPE\"

0

33 KOMENTARZE

  1. O co tu do "diaska" chodzi ? Budujemy bubel a teraz chcemy go przebudowywać – no to może tak z własnej kieszonki, bo jak się nie wie lub nie zna, to może za robotę chwytać się nie warto. A jak komuś się tak bardzo spieszyło to niech teraz to wszystko naprawia tyle że za swoje. Przecież zanim podjęto decyzje o budowie należałoby się spotkać z ekspertami w tej branży i ich chociażby zapytać a nie samemu decyzje podejmować. Nasi Burmistrzowie to eksperci we wszystkim a tak na prawdę to w niczym. Kolejny przykład na wszechstronną fachowość naszych decydentów. Brawo Panowie – Brawo !!!

    0
  2. nastepna piękna "budowla" w Nowej dębie ktora sie zrobila i za chwile trzeba bedzie poprawic, przyp. rondo, fontanna itd.

    0
  3. A ja pytam? Po jaką mańkę potrzebny jest wam długi dworzec .I pociągi expressowe .Przecież do angoli żeby nachlać się świństwa pospać na dworcu i pomarzyć o wielkich pieniądzach tędy nie jeździ , za parobka do Niemiec lepiej jechać busem i orać po 13 godzin za głodowe wypłaty śpiąc w smrodzie onuc i nie mytych kobiet żrąc przywiezione konserwy jak bydło kopulując w brudzie smrodzie i w białej koszulce i sandałach w niedzielę przystępujecie do komunii nawet nie widząc czerwonymi przekrwionymi oczkami księdza .A jedynym marzeniem to piwo na śniadanie bo zaraz w pole za 4 euro na godzinę . I nawet czasu nie masz pomyśleć że córka któryś raz przerobiła się na czarnulę z blondynki i w wieku 14 lat żre Ru a ty myślisz jak spłacić długi w dębiance za komunię którą jej wyprawiłeś .A te pociągi nie kursują i nie dojedziesz kobieto spracowanego parobka do Twojego ukochanego Włocha któremu loda trzeba robić przed snem i nie brzydzisz się jak swoim chłopem bo to na studia wnuczkowi trzeba pomóc więc pomimo 50 + lat dajesz mu d.. i głupio strzyżesz zęby o ile ci zostały po komunie.Raz na tydzień wypuszczona jak zwierzę z klatki chlasz z koleżanką aby zabić sumienie a twoim marzeniem jest aby twój podopieczny nie umarł za szybko .Po co wam expres ?Swięto Pracy:D:D

    0
  4. "Don Qujote" wzniósł się na wyżyny i nawet ma trochę racji, pewnie nawet pisał z autopsji, bo tak szczerze napisane, i tyle pikantnych szczegółów z życia emigracji… A mnie chodzi tylko o jedno: Aby móc szybko dojechać do Warszawy i z powrotem, a nie tłuc się przez Lublin, albo jechać autokarem :(

    0
  5. To ja sie pytam, po jaki hu/ było robione studium modernizacji tej linii, to dyrektory infrastrukturu w Rzeszowie uwagi na to nie zwróciły, miejscowe wladze też nie?

    0
  6. A ja się po raz kolejny pytam, po co wydano [size=24]80 ty. zł. [/size] na aranżację SOK-u. [size=24]Z czyjej kieszeni[/size] będą zapłacone finansowe skutki w opóźnieniu termmodernizacji tego skansenu ([size=24]3latax2x koszty ogrzewania co najmniej !!!!!)[/size]

    0
  7. do Don Qujote – nie długi dworzec a [b]peron![/b]B) – szkoda tylko tych tłumów podróżnych chcących dojechać do STOLYCY ''za robotom'':D

    0
  8. Powiekszac peron jedynie o 100m? Minimum to kilometr-poltora zeby mogly Airbusy siadac – w koncu 15tys miasto powinno miec lotnisko. A nad zalewem pierdykniemy piramide!

    A serio to moze ktos by zaczal jezdzic tymi pociagami? Bo wywalac pieniadze w bloto kazdy potrafi…

    0
  9. Dobre Panie Qujote.

    A tak poza tym, linia Rzeszów-Warszawa na pewno ma ekonomiczny sens. Przystanek w N.Dębie – ciężko mi powiedzieć. Na pewno byłoby miło.

    0
  10. [size=12][center]Szanowny Kojocie !!!!
    Śpią jeden na drugim w smrodzie onuc robiąc loda,zaiste.
    Wstyd nacji polskiej przynosząc.
    Po co tu pośpiech się ma zatrzymać?
    Potrzeba porównywalna do basenu,frekwencja mizerna.

    Przypatrz się sprawie z innego punktu.

    Wydano pieniądze twoje,moje społeczeństwa i wydadzą jeszcze raz,mimo przestrogi rożnych środowisk ,że inwestycja to porażka.

    [color=#cc0000]Burmistrz ekspertyzy sam zlecić powinien czy to co robi ma sens.[/color]
    Tymczasem co miesiąc zmienia zeznania,kręci i mataczy zapewniając ,że peron jest super.

    Ostatecznie go powiększy za twoje datki.[/size]
    Bo czym dojedzie pani robić loda włochowi to mi lotto.[/center]

    0
  11. Zgadzam się z positive merytorycznie .
    BRAWO dla Don za – niewątpliwy talent literacki – mikro nowelka!
    Czy to z autopsji,czy też doświadczenia bliskich jemu osób – jest bez znaczenia. Proszę o więcej ''próbek''!
    Stereotypy nie biorą się z sufitu/zmienia się to ,ale nieco opornie…

    edit> Mariusz Babula – proszę wrzucić w google '' Włoszczowa'' i będzie nieco jaśniej – B)
    edit> regan 73 – napisz szczerze ile razy będziesz w ciągu 365 dni będziesz ''korzystał'?
    5/10/15 ?? – a ''przeca'' ekonomia się Pan kłania…
    Ty wiesz jeno = jaja sobie robisz lub – rozum – [b]postradałeś[/b]

    0
  12. pansa sanczo, positive, babula i don to jedna i ta sam osoba. Widać po stylu pisania. Jakiś schizofrenik? Czy zwiekszacie ruch na stronie?

    0
  13. ^^ bravo!! Wygrałeś osiem rowerów! :):):)
    EDIT – wotum separatum -z w/w ''ban/dą'' absolutnie nic mnie nie łączy – niestet..yB)B)B)
    no,prawie – ''rzeczywistość'' postrzegam jak w/w.

    0
  14. Zaraz okaże się, że Don Kiszot, Mariusz Babula , Robert Lubera i ja to te same osoby…

    A tak całkiem poważnie: PKP postanawia odrestaurować linie kolejową i puścić nią pociągi. Wobec tego obowiązkiem samorządu (burmistrza i radnych) jest zabieganie o to aby pociąg ten zatrzymywał się u nas i oraz peron spełniał wszystkie wymogi.
    I znów mniej poważnie:
    Po za małym rondzie przyszedł czas na zamały peron. Tylko burmistrza mamy dużego ;)

    0
  15. arbat i Robert Lubera zostali pominięci w ''klice''- się proszę nie wciskać w ''elitarny'' club.
    Każdego szkoda – ja pansa zaprotestowałem by nie/łączyć mojej skromnej osoby bezpośrednio – a tu kolejka jest … ALEM GŁUPI….

    0
  16. jeszcze regan i positive,żołi nie on juz ma zakaz z góry nie wolno mu się wpisywać.
    a tak w ogóle czuć tu znakomitym redaktorem ze szpiegowskiego portalu
    :)

    0
  17. Sorry, ale mam wrażenie że ktoś tutaj celowo zbija dyskusje na inne tory byle tylko nie mówić o sednie sprawy. Nie dajcie się podpuszczać.

    0
  18. Nie dajcie się podpuszczać i prowokować.
    Bądźcie konformistami – dach nad głową i lodówa pełna!!
    TO JEST [b]TO![/b]

    0
  19. Czyli tradycyjne odbijanie piłeczki. Zamiast odrazu zaprojektowac i wykonac to teraz trzeba glówkować jak tu peron o 100m przedłużyć.
    A przecież w Rozlinie jest chyba pełnowymiarowy peron. No i zegar na nastawni :)

    0
  20. No,to zakładając,że ''miasto'' poniesie ciężar ponownej modernizacji peronu a TLK oświadczą,że absurdalne jest wyhamowywać skład aby [b]jeden lub dwóch[/b] potencjalnych podróżnych wsiadło i np. zakupiło bilet do tbg…
    ''..i tak rzekł On, – niech mieszkańcy,ów osady – sandały założą i z pokorą – bez lęku ,jak i bez odwagi – powstaną i dziękują ORDONIUSZOWI za kolej żelazną i pokłon czas i hołd oddać czas za, ów cudowną możliwość ,by jakoby dziatwa ich od CMOLASU,po KOLBUSZOWĘ i hen,hen dalej głosiła ,ów doniosły fakt, że TY możesz zabrać syna/córkę na peron i rzec : oto spójrz synu/córko – TO są TANIE LINIE KOLEJOWE – i posłuchać tu-tutu,tu-tutu-tutu-tu….'' Epilog – proszę osobiście sobie ''DOPRECYZOWAĆ''

    0
  21. Jak Austriacy(zaborcy) kolej wam zalozyli byscie mieli kontakt z cywilizacja tak teraz sami nawet peronu nie zrobicie jak trzeba.
    Burmistrza jakiego wybraliscie takiego macie.
    Niedlugo wybierzecie prezydenta i znow okaze sie nie taki jak trzeba.
    Czy tam u was wszyscy polanalfabeci sadzac po komentarzach?

    0
  22. tobie Austriacy(zaborcy) kolei nie założyli,
    ty Prezydenta nie będziesz wybierał,
    Burmistrza też nie wybierałeś,
    i wcale nie jesteś półanalfabetą sądząc po komentarzu?
    [b]Willy Patrioto !!![/b]

    0
  23. Aby się nie okazało, że 200 metrów to za mało. [b]Długość całkowita wagonu (ze zderzakami): 26,40 m[/b], czyli 26,40 m x 7 = 184,80 m i zostaje 15 metrów na lokomotywę. A ja się pytam jeśli np. w sezonie będzie jeździł (teoretycznie) skład z 8 albo 9 wagonami, to dalej będzie kicha i peron za krótki:@

    0
  24. Czy ten portal czerpie te informacje z rękawa? Tym bardziej że większość z nich po części kompromituje obecną władzę wytykając im błędy. Zastanawiam się czy te wszystkie informacje – a z tych materiałów wynika że tak, tym bardziej że cytowane są słowa burmistrza – mają jakiś cel ? chyba tak ! czy może rozpoczęła się jakaś kampania a może jakiś wyścig, a może ludzie w końcu przejrzeli na swoje zaropiałe ślepia – oby tak było zaoszczędzilibyśmy na okulistach :D

    0
  25. [quote]……Okazało się, że od czerwca pociąg ten w ogóle nie będzie jeździł, bo wedle wyliczeń przewoźnika korzystało z niego średnio 14 osób…."[/quote]
    Więc dopóki nie będzie połączenia Rzeszów – Warszawa to nie ma co marzyć o większym peronie, bo po co ???? Jeżeli przystąpią do modernizacji linii Skarżysko – Warszawa to wtedy jest sens inwestowania w naszym mieście.

    0
  26. Trzeba przenieść te brakujące 100m z Tarnowskiej. A poważnie to czy ktoś wie po jakiego grzyba likwidowali stare perony. Ten w Nowej Dębie to mogę zrozumieć, że oszołomom kojarzył się z komuną, ale w Jadachach to chyba był przedwojenny i też zaorali

    0
  27. Do Regan – ach! nie martw się na [b]ZAPAS![/b] Z zapasem tym razem ''miasto'' pobuduję… A może powstanie '' długi dworzec '' – przy okazji?
    Kasy,bileterki,poczekalnia? – Kto wie…
    Do kolejarz – miło posłuchać rozsądną wypowiedź.

    0
  28. Jako częsty użytkownik PKP, protestowałbym gdyby pospieszne zatrzymywały się w miejscowościach typu Nowa Dęba

    0
  29. ^krakoz- tam protestowałbyś – się skład zatrzymałby w głuszy , się nawet byś nie zorientował,że jakoby ''stacja'' to to jest….

    0
  30. Problem sam się rozwiązał i po co tyle krzyku, BRAK PASAŻERÓW
    PKP Intercity wprowadza zmiany w rozkładzie jazdy. Dotyczą one czterdziestu czterech pociągów.
    24 pociągi zostały zlikwidowane, a 20 ma skróconą trasę. Władze spółki tłumaczą, że zlikwidowano połączenia, którymi jeździło najmniej pasażerów i tym samym były one mało dochodowe.

    0

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here