PLK przygotowują elektryfikację linii Ocice – Rzeszów

6

Elektryfikacja linii (nr 71) to krótsza i wygodniejsza podroż na trasach Rzeszów – Sandomierz oraz Rzeszów – Lublin. Powstaje możliwość rozwoju kolei aglomeracyjnej na Podkarpaciu. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przeznaczyły już na linię z Rzeszowa do Tarnobrzegu ponad 230 mln zł. 

Elektryfikacja 67 km trasy Rzeszów – Ocice pozwoli na skrócenie czasu przejazdu, m.in. dzięki wyeliminowaniu konieczności zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Ułatwi to podróż i umożliwi uruchomienie dobrego połączenia między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko– Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin. Elektryfikacja zapewni również lepsze połączenia między Rzeszowem a Portem Lotniczym Rzeszów –Jasionka, co wpisuje się w budowę planowanej Podkarpackiej Kolei Aglomeracyjnej.

W czerwcu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg, który obejmuje prace przygotowawcze do elektryfikacji całego odcinka Rzeszów – Ocice. To dwa zadania: przebudowanie i zabezpieczenie istniejącej sieci elektroenergetycznych i teletechnicznych, tak by nie kolidowały z planowaną inwestycją oraz wycinka drzew. Prace budowlane zaplanowano na lata 2017-2020. Szacowany koszt elektryfikacji to ponad 100 mln zł.

Połączenie Rzeszów – Sandomierz – Warszawa będzie w pełni zapewnione po zakończeniu prac modernizacyjnych na linii nr 25 Skarżysko Kamienna – Ocice oraz na linii nr 8 Warszawa – Radom. Dodatkowe korzyści będą także po zakończeniu modernizacji (w tym elektryfikacji) linii nr 68 Lublin – Stalowa Wola oraz trasy Lublin – Otwock. Planowany termin zakończenia wszystkich projektów to 2020 rok.


Aktualne prace na trasie Rzeszów – Ocice 

Elektryfikacja linii nr 71 to już kolejne przedsięwzięcie dla poprawy przepustowości i usprawnienia ruchu kolejowego na linii z Rzeszowa w kierunku Tarnobrzegu.

Obecnie na tej linii prowadzone są prace, związane z budową nowego przystanku w Chmielowie i wydłużeniem peronu w Głogowie Małopolskim, które zostaną zrealizowane do końca 2016 r. Nowy przystanek, spełni oczekiwania mieszkańców Chmielowa oraz okolicznych miejscowości, a wydłużony peron w Głogowie Małopolskim stworzy podróżnym lepsze możliwości dostępu do pociągów.

W marcu Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na opracowanie dokumentacji budowy mijanki w Majdanie Królewskim (na linii nr 71 Ocice – Rzeszów). Opracowanie dokumentacji planowane jest do końca 2016 r., a budowa mijanki – w 2018 r. Mijanka poprawi przepustowość linii i usprawni ruch kolejowy.

W ubiegłym roku na trasie z Rzeszowa do Ocic zarządca infrastruktury przebudował wiadukt kolejowy w miejscowości Widełka. Inwestycja warta 2 miliony złotych poprawiła przepustowość linii i podwyższyła poziom bezpieczeństwa. W 2015 r. PLK wydały również ponad 2,7 mln zł na modernizację 3 przejazdów kolejowo-drogowych w: Komorowie, Pogwizdowie Nowym i Miłocinie. Efektem jest poprawa bezpieczeństwa ruchu kolejowego i drogowego.

6 KOMENTARZE

  1. Czekam na połączenie Rzeszów- Warszawa przez Radom, tak aby podróż z Warszawy do Nowej Dęby trwała krócej niż 3 godziny.

  2. O przygotowywaniach do tego projektu kolejarze gadali już siedem lat temu wraz z pomysłem naprawy linii TBG – Mielec. Do tej pory plan elektryfikacji miał być zrealizowany. Ale skoro dopiero teraz przygotowują…… to finał będzie pewnie…..nie mogę się doliczyć.

    • prawda, święta prawda ! dworzec, raczej przystanek bez parkingu ! ten co nie jeździ to nie wie o czym mowa, bo niby jak człowiek ma podjechać pod ten przystanek, gdzie ma zostawić auto ??? ludzie takie rzeczy tylko w tym mieście ! bez parkingu bez drogi tylko w Nowej Dębie ! Brawo państwo burmistowie !

Skomentuj Antonio Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here