Poseł Pluta w sprawie przebudowy peronu i modernizacji stacji

25

19-03-2012

Interpelacja Posła Mirosława Pluty w/s przebudowy peronu kolejowego w miejscowości Nowa Dęba oraz planowanej modernizacji stacji kolejowej Dęba-Rozalin


Tym razem Poseł Pluta złożył interpelację w sprawie przebudowy peronu kolejowego w miejscowości Nowa Dęba oraz planowanej modernizacji stacji kolejowej Dęba-Rozalin. W interpelacji skierowanej do Sławomira Nowaka – Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej , parlamentarzysta z naszego regionu pytał o to, jakie zadania przewidziano w ramach przebudowy peronu w Nowej Dębie, a także kiedy ruszy połączenie kolejowe na odcinku Rzeszów – Warszawa i czy pociągi będą zatrzymywać się w Nowej Dębie? Poseł Pluta dopytywał też, czy to prawda, że w związku z przebudową zaplanowano budowę nowego peronu wzdłuż ulic Wczasowa i Kościuszki?

Andrzej Massel – podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, odpowiadając Posłowi Plucie napisał, że z uzyskanych od PKP Polskie Linie Kolejowe SA informacji wynika, iż aktualnie opracowywana jest dokumentacja projektowa przebudowy peronu kolejowego w Nowej Dębie z terminem wykonania do końca marca bieżącego roku. Rozpoczęcie prac budowlanych uzależnione jest od pozyskania środków finansowych na realizację zadania. W przypadku wystąpienia oszczędności w realizacji innych zadań inwestycyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe SA rozważą możliwość wykonania robót związanych z przebudową peronu w miejscowości Nowa Dęba jeszcze w tym roku. Roboty dotyczące wydłużenia peronu prowadzone będą bez wyłączenia go z eksploatacji, w sposób umożliwiający korzystanie przez podróżnych z przystanku. Zadanie związane z przebudową stacji Dęba Rozalin obejmuje aktualizację dokumentacji projektowej, a w drugiej połowie bieżącego roku wykonanie robót budowlanych. W zakres zadania wchodzą: przebudowa układu torowego, budowa peronu wraz dojściem i wyposażeniem w nowej lokalizacji przy skrzyżowaniu ul. Kolejowej i ul. Wczasowej, przebudowa przejazdu kat. A w km 12,622, budowa nowego obiektu inżynieryjnego pełniącego funkcję przejścia dla zwierząt w km 11,300, przebudowa przepustu w km 11,393, przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz instalacji teletechnicznych, przebudowa urządzeń branży elektroenergetycznej (zasilanie niskiego napięcia, oświetlenie stacji, elektryczne ogrzewanie rozjazdów), rozbiórka nastawni wykonawczej w km 11,527, rozbiórka budynku gospodarczego.

Roboty związane z przebudową stacji Dęba Rozalin realizowane będą w zamknięciach całodobowych na odcinku Kolbuszowa – Dęba Rozalin – Ocice. Na czas robót planuje się przekierowanie ruchu pociągów PKP InterCity na trasę zastępczą – liniami nr 68 i 91 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk – Rzeszów. Dla obsługi podróżnych uruchomiona będzie autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku Tarnobrzeg – Kolbuszowa. Ruch pociągów towarowych dla obsługi stacji paliw w Widełce realizowany będzie od strony stacji Rzeszów Staroniwa. Prace modernizacyjne na stacji Dęba Rozalin zaplanowane są w okresie od 7 lipca do 15 września bieżącego roku w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja linii kolejowej Rzeszów – Warszawa przez Kolbuszową”. Na rok2012 przewidziano w ramach tego zadania nakłady w wysokości 23 777,0 tys. zł, w tym, poza przebudową stacji Dęba Rozalin, opracowanie dokumentacji na elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów. Elektryfikacja linii planowana jest na rok 2013. Zatem realnym terminem zakończenia modernizacji połączenia kolejowego Rzeszów – Warszawa jest koniec 2013 roku – napisał Andrzej Massel – podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej

/Fox

0

25 KOMENTARZE

  1. Poseł niby działa ale to nie działa bo jak usłyszy kolejny tekst pt."
    [b]W przypadku wystąpienia oszczędności w realizacji innych zadań inwestycyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe SA rozważą możliwość wykonania robót związanych z przebudową peronu w miejscowości Nowa Dęba jeszcze[/b]" to nie wiem czy zapału mu starczy na jegi interpelacje…

    0
  2. Mógł olać sprawę… sorry "trzymać rękę na pulsie" jak nasze władze. Wówczas byś wychwalał. Bił brawo. A nawet głosował!

    0
  3. A ja nadal nie mogę zrozumieć dlaczego NIE można wukorzystać przystanku Dęba – Rozalin? przystanek który pod tym względem spełnia wymogi.
    Za zaoszczedzoną kasę może wartałoby pomyśleć nad stworzeniem "uczciwego" parkingu ( przystanek PKP Deba) na dosłownie 2-3 samochody?

    0
  4. Wreszcie mamy POSLA co to o wszystko pyta , i na tym KONIEC ,a DEBY pomiedzy Stokrotka a Szpitalem jak staly tak stoja ,choc widzialem ze jeden lezy:|

    0
  5. # 15 , jak studiowalem na Uniwersytecie Rzeszowskim to wlasnie na tej UCZELNI zostalem GLUPIM IDIOTA , wiec czas dolaczyc do TADZIA na oddzial zamkniety, ale czy tam sa LUSTRA ?????????:D

    0
  6. [quote]# 15 , jak studiowalem na Uniwersytecie Rzeszowskim to wlasnie na tej UCZELNI zostalem GLUPIM IDIOTA , wiec czas dolaczyc do TADZIA na oddzial zamkniety, ale czy tam sa LUSTRA ?????????[/quote]

    Burmistrz tam studiował gdy to się nazywało WSP. Chyba nie uczyli o żołnierzach wyklętych

    0
  7. Niedługo będzie dokumentacja na opróżnienie śmietnika.

    Elektryfikacja nie jest trudna, puścić chłopaków z pociągiem sieciowych to sami będą wiedzieli jak to zrobić. Zapalować słupy to bułka z masłem, po wstawieniu słupów skład sam rozwinie sieć. Jedyny problem to zasilacze.

    0
  8. [i]"Działania podejmowane przez burmistrza w ubiegłym roku i deklaracje złożone wówczas przez dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Krakowie Władysława Żmudę zostaną zrealizowane jeszcze w tym roku. Do 9 grudnia, a więc do zmiany rozkładu jazdy pociągów, zostanie wykonane przedłużenie nowodębskiego peronu do długości ponad 200 m.
    W roku ubiegłym, dyrektor Żmuda jednoznacznie zadeklarował, że jeśli powstaną możliwości finansowe przy przebudowie stacji kolejowej w Dębie – Rozalin, PKP dokona przebudowy peronu w centrum jeszcze w 2012 r[/i]" Owszem Taka informacja pojawiła się na stronie UM. Ale czy do końca odpowiada za to Wiesław Ordon?? A może jedna dyrektor PLK Pan Żmuda?? Ludzie uważajcie na ten portal. I nie wierzcie we wszystko co tutaj jest napisane. Miejcie swoje zdanie i nie dajcie sobą sterować. Skoro Panu Markowi tak bardzo nie pasuje, że będzie czekał na peron jeden miesiąc dłużej to niech jeździ autobusem…

    0

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here