Poseł Pluta w sprawie przebudowy peronu i modernizacji stacji

25

19-03-2012

Interpelacja Posła Mirosława Pluty w/s przebudowy peronu kolejowego w miejscowości Nowa Dęba oraz planowanej modernizacji stacji kolejowej Dęba-Rozalin

Nadleśnictwo Nowa Dęba

Tym razem Poseł Pluta złożył interpelację w sprawie przebudowy peronu kolejowego w miejscowości Nowa Dęba oraz planowanej modernizacji stacji kolejowej Dęba-Rozalin. W interpelacji skierowanej do Sławomira Nowaka – Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej , parlamentarzysta z naszego regionu pytał o to, jakie zadania przewidziano w ramach przebudowy peronu w Nowej Dębie, a także kiedy ruszy połączenie kolejowe na odcinku Rzeszów – Warszawa i czy pociągi będą zatrzymywać się w Nowej Dębie? Poseł Pluta dopytywał też, czy to prawda, że w związku z przebudową zaplanowano budowę nowego peronu wzdłuż ulic Wczasowa i Kościuszki?

Andrzej Massel – podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, odpowiadając Posłowi Plucie napisał, że z uzyskanych od PKP Polskie Linie Kolejowe SA informacji wynika, iż aktualnie opracowywana jest dokumentacja projektowa przebudowy peronu kolejowego w Nowej Dębie z terminem wykonania do końca marca bieżącego roku. Rozpoczęcie prac budowlanych uzależnione jest od pozyskania środków finansowych na realizację zadania. W przypadku wystąpienia oszczędności w realizacji innych zadań inwestycyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe SA rozważą możliwość wykonania robót związanych z przebudową peronu w miejscowości Nowa Dęba jeszcze w tym roku. Roboty dotyczące wydłużenia peronu prowadzone będą bez wyłączenia go z eksploatacji, w sposób umożliwiający korzystanie przez podróżnych z przystanku. Zadanie związane z przebudową stacji Dęba Rozalin obejmuje aktualizację dokumentacji projektowej, a w drugiej połowie bieżącego roku wykonanie robót budowlanych. W zakres zadania wchodzą: przebudowa układu torowego, budowa peronu wraz dojściem i wyposażeniem w nowej lokalizacji przy skrzyżowaniu ul. Kolejowej i ul. Wczasowej, przebudowa przejazdu kat. A w km 12,622, budowa nowego obiektu inżynieryjnego pełniącego funkcję przejścia dla zwierząt w km 11,300, przebudowa przepustu w km 11,393, przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz instalacji teletechnicznych, przebudowa urządzeń branży elektroenergetycznej (zasilanie niskiego napięcia, oświetlenie stacji, elektryczne ogrzewanie rozjazdów), rozbiórka nastawni wykonawczej w km 11,527, rozbiórka budynku gospodarczego.

Roboty związane z przebudową stacji Dęba Rozalin realizowane będą w zamknięciach całodobowych na odcinku Kolbuszowa – Dęba Rozalin – Ocice. Na czas robót planuje się przekierowanie ruchu pociągów PKP InterCity na trasę zastępczą – liniami nr 68 i 91 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk – Rzeszów. Dla obsługi podróżnych uruchomiona będzie autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku Tarnobrzeg – Kolbuszowa. Ruch pociągów towarowych dla obsługi stacji paliw w Widełce realizowany będzie od strony stacji Rzeszów Staroniwa. Prace modernizacyjne na stacji Dęba Rozalin zaplanowane są w okresie od 7 lipca do 15 września bieżącego roku w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja linii kolejowej Rzeszów – Warszawa przez Kolbuszową”. Na rok2012 przewidziano w ramach tego zadania nakłady w wysokości 23 777,0 tys. zł, w tym, poza przebudową stacji Dęba Rozalin, opracowanie dokumentacji na elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów. Elektryfikacja linii planowana jest na rok 2013. Zatem realnym terminem zakończenia modernizacji połączenia kolejowego Rzeszów – Warszawa jest koniec 2013 roku – napisał Andrzej Massel – podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej

/Fox

Nadleśnictwo Nowa Dęba

25 KOMENTARZE

  1. Poseł niby działa ale to nie działa bo jak usłyszy kolejny tekst pt."
    [b]W przypadku wystąpienia oszczędności w realizacji innych zadań inwestycyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe SA rozważą możliwość wykonania robót związanych z przebudową peronu w miejscowości Nowa Dęba jeszcze[/b]" to nie wiem czy zapału mu starczy na jegi interpelacje…

  2. Mógł olać sprawę… sorry "trzymać rękę na pulsie" jak nasze władze. Wówczas byś wychwalał. Bił brawo. A nawet głosował!

  3. A ja nadal nie mogę zrozumieć dlaczego NIE można wukorzystać przystanku Dęba – Rozalin? przystanek który pod tym względem spełnia wymogi.
    Za zaoszczedzoną kasę może wartałoby pomyśleć nad stworzeniem "uczciwego" parkingu ( przystanek PKP Deba) na dosłownie 2-3 samochody?

  4. Wreszcie mamy POSLA co to o wszystko pyta , i na tym KONIEC ,a DEBY pomiedzy Stokrotka a Szpitalem jak staly tak stoja ,choc widzialem ze jeden lezy:|

  5. # 15 , jak studiowalem na Uniwersytecie Rzeszowskim to wlasnie na tej UCZELNI zostalem GLUPIM IDIOTA , wiec czas dolaczyc do TADZIA na oddzial zamkniety, ale czy tam sa LUSTRA ?????????:D

  6. [quote]# 15 , jak studiowalem na Uniwersytecie Rzeszowskim to wlasnie na tej UCZELNI zostalem GLUPIM IDIOTA , wiec czas dolaczyc do TADZIA na oddzial zamkniety, ale czy tam sa LUSTRA ?????????[/quote]

    Burmistrz tam studiował gdy to się nazywało WSP. Chyba nie uczyli o żołnierzach wyklętych

  7. Niedługo będzie dokumentacja na opróżnienie śmietnika.

    Elektryfikacja nie jest trudna, puścić chłopaków z pociągiem sieciowych to sami będą wiedzieli jak to zrobić. Zapalować słupy to bułka z masłem, po wstawieniu słupów skład sam rozwinie sieć. Jedyny problem to zasilacze.

  8. [i]"Działania podejmowane przez burmistrza w ubiegłym roku i deklaracje złożone wówczas przez dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Krakowie Władysława Żmudę zostaną zrealizowane jeszcze w tym roku. Do 9 grudnia, a więc do zmiany rozkładu jazdy pociągów, zostanie wykonane przedłużenie nowodębskiego peronu do długości ponad 200 m.
    W roku ubiegłym, dyrektor Żmuda jednoznacznie zadeklarował, że jeśli powstaną możliwości finansowe przy przebudowie stacji kolejowej w Dębie – Rozalin, PKP dokona przebudowy peronu w centrum jeszcze w 2012 r[/i]" Owszem Taka informacja pojawiła się na stronie UM. Ale czy do końca odpowiada za to Wiesław Ordon?? A może jedna dyrektor PLK Pan Żmuda?? Ludzie uważajcie na ten portal. I nie wierzcie we wszystko co tutaj jest napisane. Miejcie swoje zdanie i nie dajcie sobą sterować. Skoro Panu Markowi tak bardzo nie pasuje, że będzie czekał na peron jeden miesiąc dłużej to niech jeździ autobusem…

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here