[REGION] Będzie rozwój kolei

9


Rusza studium wykonalności dla linii kolejowej Ocice-Mielec- Dębica W dniu dzisiejszym Województwo Podkarpackie wraz z PKP PLK S.A. oraz samorządami lokalnymi (gmina miejska Mielec, gmina miejska Tarnobrzeg, gmina miejska Dębica, powiat Mielecki, powiat Tarnobrzeski, oraz powiat Dębicki) podpisały umowę o współfinansowaniu studium wykonalności dla linii kolejowejL-25 Ocice-Mielec- Dębica.

Podpisanie umowy to efekt ubiegłorocznej inicjatywy Posła do PE Tomasza Poręby, który we współpracy z posłem Popiołkiem i senatorem Ortylem zorganizował w Mielcu spotkanie przedstawicieli PKP oraz podkarpackichparlamentarzystów i samorządowców, podczas którego zebrano milion złotych przekazanych przez PKP, Samorząd Województwa Podkarpackiego oraz samorządy Tarnobrzega, Dębicy i Mielca na przeprowadzenie takiego studium.



Linia nr 25 przebiega m.in przez Chmielów (gm. Nowa Dęba). Grafika: Wikipedia


Opracowanie Studium Wykonalności stanowi pierwszy krok do dalszych działań zmierzających do modernizacji linii L-25, co może skutkować m.in.przywróceniem ponadregionalnych połączeń kolejowych. Powyższe Studium zostanie opracowane w celu uzyskania funduszy służących wykonaniu prac budowlanych na linii l-25 (odcinek Ocice- Mielec-Dębica). Od wielu lat nikt nie inwestował w remont tej linii kolejowej. Zniknęły więc połączenia osobowe. Coraz poważniej rozważa się ze względu na fatalną jakość torowiska zamknięcie połączeń towarowych.


Bardzo się cieszę, że doszło dziś do podpisania umowy z PKP, która umożliwi przygotowanie studium wykonalności dla linii L-25. Kolej to wielka szansa na szybki rozwój północnej części naszego województwa. Jej brak będzie pogłębiał marginalizację tego regionu i ograniczał jego gospodarczy potencjał. Pamiętajmy, że linia biegnąca przez Mielec łączy specjalne strefy i podstrefy ekonomiczne. Połączenie kolejowe uzupełnione autostradą znacznie zwiększy dostępność komunikacyjną i inwestycyjną Mielca, Dębicy i Tarnobrzega– powiedział europoseł Tomasz Poręba.

Opracowywanie studium wykonalności które oszacuje, koszt modernizacji linii kolejowej Dębica-Ocice potrwa około roku. Potem koniecznym będzie podjęcie wszelkich możliwych działań na rzecz zdobycia środków na sfinalizowanie inwestycji. Pochodzić one mogą z budżetu państwa, PKP lub województwa
podkarpackiego.

Red.

———————————————————————————————————————————————-

GŁODNY ? NA CO CZEKASZ?
\"GIUFEPPE\"

9 KOMENTARZE

  1. Czyli że jak? Abym mógł gdzieś pojechać to muszę przesiadać się w Chmielowie? To po co stawiano taki piękny peron w Nowej Dębie, skoro z Chmielowa muszę jeździć?

  2. Błędy występują również w artykule, tj. brakuje kropki po zdaniu, brakuje spacji. Marku popraw błędy.
    Skoro temat dotyczy komunikacji, to może na tym portalu znajdą się rozkłady jazdy?
    Pozdrawiam.

  3. Ciufcie górą, w końcu coś rusza po 20 latach zastoju. Dobra zorganizowanie infrastruktury kolejowej to: mniej wypadków na drogach, mniej śmierdzących korków w mieście, mniej osmolonych budynków… itd. Mam nadzieję, że Polacy zaczną powoli patrzeć z dystansem na to, co chrzanią koncerny samochodowe i lobby paliwowe.

  4. @Kulfon i Monika

    nie ma to jak wywalic ciezkie miliony by potem wozic parenascie osob dziennie.. Natomiast kazdego dnia tysiace osob przejezdzaja krajowa 9, ale to oczywiscie smierdzacy faszysci w swoich opresyjnych samochodach, dlatego nie zasluguja na poszerzenie drogi, albo obwodnice deby z prawdziwego zdarzenia. Zamiast zbudowac autostrade inwestujemy w powrot do XIXw, ale przeciez nas stac na inwestycje dla garstki osob, ktora nigdy sie nie zwroci.

  5. Jakoś nikt nie posądza USA, Francji, Niemiec czy Japonii o cofanie się w rozwoju. A to te kraje najwięcej wydały, bądź wydawać będą (USA) na kolej.

    To, że ludzie wolą spędzać czas za kierownicą to już ich problem. Jadąc pociągiem docierasz na miejsce szybciej, wygodniej i jesteś w stanie wykorzystać podróż na dodatkowe prace.
    Jeśli chodzi o przemieszczanie się z pkt A do pkt B transport publiczny jest najlepszym rozwiązaniem.

  6. Coś mi mówi, że jest coś nie tak z mapką :P
    @ Mariusz, tja jasne obecnie ND-Poznań koleją to conajmniej 15h nie wiem jak byś musiał jechać samochodem żeby było wolniej ;)
    ok, ok wiem co chciałeś ;)

Skomentuj 55 Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here