Tragedia w Jadachach: Gmina zwracała się do PKP o sygnalizację świetlną

19
Pixaby

Po tragicznej śmierci młodego małżeństwa z miejscowości Jadachy, pojawiają się pytania czy nie można było uniknąć tej tragedii? Jak udało nam się ustalić, od 2015 roku samorządowcy z Nowej Dęby apelowali do PKP o zwiększenie bezpieczeństwa tego przejazdu, jednak koleje państwowe nie widziały takiej konieczności…

Już w 2015 roku radny Tomasz Wolan zwracał uwagę na fakt, iż ten przejazd powinien być wyposażony w sygnalizację świetlną. Wskazywał, że taka sygnalizacja znajduje się w przysiółku Kozielec, gdzie ruch pojazdów jest de facto sezonowy i ogranicza się tylko do maszyn rolniczych, a w miejscu gdzie natężenie ruchu jest całoroczne takiej sygnalizacji brakuje.

Przedstawiciele PKP S. A. oddział w Lublinie odpisali wówczas, że „aktualny ruch drogowo-kolejowy nie daje podstaw do przebudowy przejazdu„. Za wystarczające zabezpieczenie uznano znak drogowy „STOP”. PKP zaproponowało, że sygnalizacja może jednak powstać jeśli gmina Nowa Dęba wyłoży ze swojego budżetu kwotę 600 tysięcy złotych na przebudowę przejazdu…

Sprawa co jakiś czas powracała na zebraniach wiejskich.
W 2019 roku  z kolejnym pismem do kolei zwrócił się burmistrz Wiesław Ordon apelując o montaż sygnalizacji świetlno-dźwiękowej. Burmistrz podkreślał ograniczoną widoczność tego miejsca której przyczyną są przygruntowe mgły. To pismo również spotkało się z negatywną odpowiedzią ze strony PKP. Spółka stwierdziła, że „aktualny iloczyn ruchu nie daje podstaw do zmiany kategorii przejazdu„.

Czy wczorajsza tragedia zmieni optykę PKP S. A. ? Faktem jest, że kierowcy są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności przed przekraczaniem przejazdów kolejowych. Faktem jest również, że muszą stosować się do znaku STOP. Jednak ludzie są tylko ludźmi, nie zawsze udaje się zachować czujność. Dlatego nie ulega wątpliwości, że sygnalizacja świetlno-dźwiękowa znacznie zwiększyłaby bezpieczeństwo tego skrzyżowania.

19 KOMENTARZE

  1. „Faktem jest, że kierowcy są zobowiązani do zachowania szczególnej ostrożności przed przekraczaniem przejazdów kolejowych. Faktem jest również, że muszą stosować się do znaku STOP.”
    Wielka tragedia ale nic nie zwalnia od myślenia za kierownicą. Tam jest mały ruch i te oznaczenia, które są powinny w zupełności wystarczyć tym bardziej, że widoczność jest ok. Jeżeli chcielibyśmy wszystko zabezpieczać to trzeba byłoby wybudować metro zamiast kolei.

  2. Faktem jest że PKP również powinna dbać o swoje bezpieczeństwo i bezpieczeństwo maszynistów oraz pasażerów. Dobrze że te szynobusy to takie tarany, ale niech trafią na TIRa i zginą pasażerowie szynobusa i co wtedy. Dalej nie zamontują szlabanów? Bezpieczeństwo pasażerów jest niczym? Trzeba argumentować za bezpieczeństwem całej linii od Tarnobrzega do Rzeszowa. Niestety jedna osoba, pasażerka szynobusa w wypadku z ciężarówką nie przeżyła. To było w Widełce.

  3. Dziecko które przeżyło, gdy dorośnie, będzie słuchało od życzliwych że to wina jego rodziców ze jest sierotą…

  4. Przepisy, znaki, prawo, zasady, wszystko, dbanie o siebie, ale ludzie nadal mają problem ze zrozumieniem, że droga do nie jest gra komputerowa ani tor wyścigowy. Nie rozumiem jak można być, aż tak pozbawionym wyobraźni. Przed zrobieniem prawa jazdy powinny być obowiązkowe testy psychologiczne. To z pewnością ukróciłoby debilne zachowania.

    • gdybyś wiedział co to honor, już dawno byś znikł z tej przestrzeni. A że kmiotki honoru nie mają, bo to zarezerwowane dla szlachty, więc musimy czekać na łaskawość natury….

  5. Chciałem tu zwrócić uwagę na to że zbliżając się do przejazdu na ulicy Kościuszki od strony miasta również nic nie widać – szczególnie od strony stacji Dęba Rozalin. Stając nawet na lini warunkowego zatrzymania się nie widać nic. Kiedyś dojdzie tam do tragedii, ale władze miasta jak i DOKP lublin to ignorują.

  6. W końcu ktoś poruszył ten temat. Jadąc na strefę to na przejeździe patrząc szczególnie w prawo jest bardzo kiepska widoczność. Warto poruszyć ten temat zwłaszcza zanim zaczną jeździć pociągi ze zwiększoną prędkością.

  7. na wielu drogach nie ma i to głównych i ludzie uważaja a w srodku wsi nie trzeba jest znak stop wystarczy i wie sie że jeżdża pociągi

Skomentuj Senacki koperciarz Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here