Co z obowdnicą? Trwa analiza ofert przetargowych

13

12 października br. otwarto oferty w przetargu na wykonanie studium korytarzowego, studium-techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R), uzyskanie decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych dla budowy obwodnicy Nowej Dęby w ciągu DK9.

Ofert złożyło 5 firm. Najtańszą ofertę złożyło konsorcjum firm z liderem MPRB Sp. z o.o. na kwotę 2 373 900,00 zł. Najdroższą ofertę złożyła firma Multiconsult Polska Sp. z o.o. na kwotę 3 607 024,20 zł. Aktualnie trwa analiza złożonych ofert.

Przeznaczona do zaprojektowania, a następnie wybudowania inwestycja będzie w przyszłości obejmować swoim zakresem budowę drogi klasy GP, w tym budowę skrzyżowań jednopoziomowych (rond), budowę odcinków dodatkowych jezdni zapewniających obsługę przyległego terenu, budowę i przebudowę istniejących dróg w zakresie kolizji z drogą obwodową, budowę i przebudowę systemu odwodnienia korpusu drogowego, budowę urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących urządzeń i sieci istniejącej infrastruktury podziemnej, budowę oświetlenia drogowego, organizację ruchu (oznakowanie poziome i pionowe z wyposażeniem), urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego oraz zagospodarowanie terenu zielenią.

Przygotowanie dokumentacji projektowej w ramach SK, STEŚ-R oraz uzyskanie DŚU na etapie przygotowawczym jest warunkiem niezbędnym do przejścia do kolejnego etapu inwestycji, tj. realizacji inwestycji w systemie „Projektuj i buduj”. Obwodnica pozwoli na usprawnienie ruchu tranzytowego, którego część, z drogi S7, przejmuje droga krajowa nr 9, prowadząc dalej w kierunku Rzeszowa oraz dalej w kierunku przejścia granicznego ze Słowacją w Barwinku. Dodatkowo budowa obwodnicy usprawni również, m.in. poprzez skrócenie czasu przejazdu, ruch samochodów osobowych na kierunku Rzeszów – Radom i dalej w kierunku Warszawy. Realizacja obwodnicy w ciągu DK9 pozwoli na skierowanie ruchu tranzytowego poza zabudowę Nowej Dęby, a to zapewni odciążenie miasta z ruchu pojazdów ciężarowych. Dzięki inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców miasta.

13 KOMENTARZE

  1. Żadnej obwodnicy przez kolejne 50 lat nie będzie. Koronapaniką zrobią taki kryzys gospodarczy na świecie i taki zamordyzm, że już nic nie będzie takie jak dawniej. Ostatnia rzecz o jakiej będziecie marzyć to obownidca.

    • Już można się porzygac takim marudzeniem że obwodnicy nie będzie. Niektórzy ludzie są naprawdę przesiaknieci pesymizmem, i obrzydzaniem wszystkiego innym. Maruda jedna z wielu, trzeba ignorować.

  2. Nie robi się obwodnic polan leśnych takich jak N.Dęba , to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Zrobił bym tylko takie coś jak przejście dla zwierząt nad DK9 , na przeciwko biedronki , na pewno to by uszczęśliwiło gród cały …

  3. Przecież planowana jest droga ekspresowa S9. Już wstępne warianty przebiegu tej trasy pokazują ze jej przebieg będzie z daleka od Nowej Dęby. Zacznie się na węźle RZESZÓW ZACHODNI (z A4), potem zahaczy o NIWISKA, przeleci przez MIELEC, a potem albo na POŁANIEC lub od razu na OSTROWIEC ŚWIĘTOKRZYSKI i do RADOMIA. To wtedy ruch ciężarowy spadnie do tego stopnia że obwodnica ni będzie już potrzebna.

    • Zobacz sobie na rok tych planów, jeśli można je tak nazwać.to mielec z 10 lat temu forsowal takie rozwiązanie. Teraz jest mowa że za ileś lat wprowadza s9 do planów czyli jeszcze długo jeśli powstanie. Nie ma sensu wariant przez mielec więc jak już będzie to przez dęba, były nawet jakieś plany starostwa gdzie miała by przebiegać ale to melodia przyszlosci6wiec nie emocjonuj się tak bardzo.

    • Ale masz sny…. Podaj wszystkim co zażywałeś, to może wszyscy lepiej się poczują…. A może też to będzie dobre przeciwko tej koronie….

Skomentuj Dr Żiwago Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here