W GDDKiA o budowie ronda w os. Dęba

24

Dzięki wsparciu wiceministra Marcina Warchoła, nowodębscy samorządowcy spotkali się z szefem Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad aby zwrócić uwagę na konieczność przebudowy skrzyżowania krajowej dziewiątki z ulicami Wojska Polskiego i Kolejową.

Wiceminister Marcin Warchoł (oficjalna nominacja w przyszłym tygodniu) będący jednocześnie posłem na Sejm RP podczas jesiennej kampanii wyborczej zwracał uwagę na konieczność budowy ronda w osiedlu Dęba. Był to również element obietnic wyborczych składanych przez kandydatów podczas kampanii samorządowej.

Wczoraj delegacja nowodębskiego samorządu w składzie: przewodniczący rady Damian Diektiarenko, v-ce przewodniczący Tomasz Wolan, radni Tomasz Kopeć i Paweł Grzęda, burmistrz Wiesław Ordon w obecności wiceministra i posła na sejm Marcina  Warchoła złożyła wizytę szefowi GDDKIA Tomaszowi Żuchowskiemu.  –Przedstawiliśmy kierownictwu GDDKIA jak wygląda sytuacja w tym miejscu. Włączenie się do ruchu bywa czasami niemożliwe. – relacjonuje radny z os. Dęba Tomasz Kopeć. Podkreślano, że skrzyżowanie to jest ważne że względów obronnych ponieważ tą drogą poruszają się transporty wojskowe. Dyrektor GDDKiA, który jak sam przyznał często porusza się tą trasą uznał argumenty samorządowców za zasadne. Poinformował również, że zleci swoim podwładnym przygotowanie analizy tego miejsca i przygotowanie różnych wariantów rozwiązania tej sytuacji.  – Zapewniono nas, że do końca stycznia 2020 roku dokumenty analityczne będą gotowe i przedstawione władzom naszej gminy – dodaje radny Kopeć.

Jak podkreśla radny Tomasz Wolan będący asystentem posła Marcina Warchoła, było to kolejne spotkanie z wiceministrem sprawiedliwości na tematy nowodębskie w ostatnim czasie. – Poseł Marcin Warchoł mimo natłoku obowiązków nie zapomina o Nowej Dębie i dotrzymuje słowa. Wczorajszy dzień był bardzo intensywny. Zaprezentowana ustawa dotycząca sądownictwa wzbudziła duże emocje. Mimo ciągłych telefonów od dziennikarzy, wywiadów telewizyjnych i pracy administracyjnej, wiceminister Marcin Warchoł znalazł czas by pojechać z nami do GDDKiA by wesprzeć starania Nowej Dęby o przebudowę tego newralgicznego skrzyżowania – podkreśla Wolan. – Wszystkie tematy poruszone w kampanii wyborczej będą systematycznie realizowane – dodaje asystent posła. Bez wątpienia będziemy informowali o tym na naszym portalu.

0

24 KOMENTARZE

  1. To proponuje wspomnieć o zjeździe z wiaduktu, bo większość kierowców ma cegłówki na pedałach gazu i zapominają że są inni którzy np nie mogą się doczekać żeby przejść przez pasy.

    +7
  2. Można? Można. Radnemu Kopciowi i jego kolegom gratuluję inicjatywy i działania. Widzę że w ważnych sprawach burmistrz i rada działają razem mimo wzajemnych animozji. To dobrze świadczy o naszych samorządowcach.

    +11
  3. Jest jeszcze ważniejszy problem w osiedlu Dęba,tj.niebezpieczny odcinek DK-9 obok szkoły,natężenie ruchu jest tak duże ,że przejście na drugą stronę ulicy w tym rejonie jest uciążliwe.Samochody jadące od strony miasta i od strony północnej maja taką prędkość ,że odważenie się na przejście na drugą stronę ulicy jest ryzykowne.
    Kierowcy nie zwracają uwagi na stojących przy przejściu,pragnących przejść na drugą stronę.
    Jadące TIR-y i tzw. Wanny z kamieniem uzurpują sobie pierszeństwo,nie widać w tym rejonie patroli Policji.
    W godzinach rannych dowóz dzieci do przedszkola od strony północnej jest bardzo niebezpieczny,skręcenie w ul. Tetmajera jest ryzykowne ,jak i wyjazd z placu przedszkolnego i z ul. Sienkiewicza na DK-9.
    Nawet osoba zatrudniona do przeprowadzania dzieci do szkoły ma poważny problem aby zatrzymać ruch i pomóc dzieciom przejść przez ulicę.Do chwili obecnej nie udało się wybudować chodnika od ul. Słonecznej w kierunku chociaż Kościoła ,aby mieszkańcy z tamtych rejonów nie „przeskakiwali „na drugą stronę ulicy gdzie jest chodnik idąc w kierunku miasta.
    Problem ten był kilka razy nagłaśniany na zebraniach osiedlowych,ale bez echa.
    Poprzednia rada wnioskowała o zainstalowaniu obok szkoły fotoradaru i co,temat umarł śmiercią naturalną, A wiemy kto to zgłaszał.
    Może warto i tym tematem się zająć,jest może pilniejszy niż skrzyżowanie DK-9 z ul.Kolejową i Wojska Polskiego. Bezpieczeństwo dzieci chyba jest ważniejsze.
    Co na to nowa Rada i Urząd.

    +7
    • Baby jak rodzice zginą na skrzyzowaniu, to kto się dziećmi zajmie , no kto pytam. Oba tematy są riwnie ważne, bo życie każdy ma jedno. Swego czasu jakiś bardzy mądry ” urzędnik wymyślił by na ten mały parking wjeżdżamy jeszcze autobusy z uczniami gimnazjum , To był prawdziwy horror , a tego pseudo ronda tez nie było. A nasz burmistrz uważał, gdy z tym mu powiedziano , że nie umiemy jeździć. Bo, cyt. uważny kierowca sobie poradzi.

      +3
  4. A kto był przeciwko rondo w Grabinie? Czyżby nie sam Wielki? Niech sobie pojeździ tam i z powrotem, stanie w korku i zobaczy, jak miło.

    +4
  5. tak warchoł wspiera ludzi gminy haha chyba siaebie i kłamie piepszy głupoty tak jak całe pis złodzieje najgorszy rząd i partia

    +1
  6. Ważne zagadnienia na szczeblu lokalnym – osiedle Dęba:
    1. Wjazd/wyjazd ul. Tetmajera z drogi krajowej i cała organizacja ruchu przy parkingu szkolnym
    2. Groszek/Szkoła/Muzeum Bombek/Skład Budowlany – haos organizacyjny.
    3. Szklane ekrany akustyczne przy ogrodzeniu szkoły

    Priorytety na wyższym szczeblu:
    1. Droga ekspresowa
    2. Droga ekspresowa
    3….. i jeszcze raz droga ekspresowa, której fragment byłby docelową obwodnicą Nowej Dęby

    P. S. Budowa ronda przy ul. Kolejowej = nieustający korek od osiedla na krajowej 9 (patrz Kolbuszowa i dwa ronda blisko siebie) co znacząco pogorszy jakość powietrza bo auta zamiast jechać będą stały…. Sprawa do przemyślenia.

    +4
    • Chaos pisze się przez ch. Poza tym powiedz to na zebraniu osiedlowym albo na komisji RM A nie takie ujadanie

      0
  7. A może by tak oprócz ronda wystąpić do Inspekcji Transportu Drogowego i GDDKiA w Rzeszowie o zamontowanie odcinkowego pomiaru prędkości, np.od Jurguli do ul. Olszynka ,bo na obwodnicę to nie mamy co szybko liczyć.Wtedy poskromi się tych piratów i będą jechać 50 km/h na tym odcinku.

    +3
    • Bo decyzja o budowie takiego obiektu inżynierii drogowej nie należy do pracownika patrolujacego drogę w żółtej skodzie z pomarańczowym kogutem na dachu, ani do przewodniczącego osiedla Dęba. Decydują najwyżsi urzędnicy GDDKiA, a Ci są mianowani przez ministerstwo infrastruktury . Takie trudne?

      0
  8. A gdzie wy to rondo tam chcecie zmieścić?
    Na jednym rogu – budynek mieszkalny.
    Na drugim rogu – sklep.
    Na trzecim rogu – zbiorniki stacji paliwowej.
    Na czwartym rogu – sklep GROSZEK z parkingiem.
    Gdzie tam chcecie zmieścić rondo – no chyba że takie jak na Kościuszki/Krasickiego/Kwiatkowskiego.
    W ogóle to uważam że potrzebna nam obwodnica!!!

    +4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here