Elektrycznym pociągiem z Rzeszowa do Warszawy i Lublina

19

Na linii kolejowej Ocice – Rzeszów montowana jest sieć trakcyjna. Na 25 km już rozwieszono przewody. Elektryfikacja trasy zapewni atrakcyjne połączenia kolejowe w regionie oraz ze stolicy Podkarpacia do Warszawy i Lublina. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta 67 mln zł, finansowana jest ze środków budżetowych w ramach Krajowego Programu Kolejowego.

Specjalny pociąg do potokowej wymiany sieci pracuje na elektryfikowanej linii Ocice – Rzeszów. Między Ocicami a Kolbuszową wykonawca rozwiesił już sieć trakcyjną na 400 słupach tj. na 25 km linii. Prace poprzedziła budowa fundamentów i montaż stalowych słupów. Do końca roku planowane jest zamocowanie sieci na 1300 słupach trakcyjnych to 67 km linii.

Elektryfikacja linii łączy się z zapewnieniem zasilania. Gotowe są już trzy z pięciu podstacji trakcyjnych w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Wykonawca przygotowuje budowę pozostałych obiektów w Rzeszowie i Widełce.

Elektryfikacja zwiększy dostępność i atrakcyjność kolei

Po elektryfikacji, jednotorowa linia Ocice – Rzeszów zapewni sprawniejsze podróże i przewóz ładunków pociągami elektrycznymi. Elektryfikacja podniesie standard podróżowania na Podkarpaciu. Zwiększy się atrakcyjność podróży dalekobieżnych między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko – Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin, gdyż wyeliminowana zostanie konieczność zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Inwestycja zapewni również lepsze połączenia między Rzeszowem a Portem Lotniczym Rzeszów – Jasionka, co wpisuje się w plany budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Po zakończeniu inwestycji w połowie 2021 r. będą uzyskiwane certyfikaty i zezwolenia na eksploatację linii pociągami elektrycznymi. Elektryfikacja otworzy możliwość wykorzystania nowoczesnych pociągów, będą cichsze przejazdy oraz ograniczenie emisji spalin.

Wykonawcą prac jest PKP Energetyka S.A.

0

19 KOMENTARZE

    • To nie jest takie jednoznaczne, podstacja leży w granicach gminy Majdan Królewski ale nawet PKP nazywa ją Podstacją Nowa Dęba.

      +1
    • To POcałuj w du/pę agentkę komuny Olejnik i zapal znicz na grobie Miecugowa. Misiowi możesz zrobić dobrze, lubi facetów, a reszta czosnkowych z tego radia kocha tylko szmal. Powiatowy, który tam też pracował wyniósł taśmy matki znanych zespołów i do dzisiaj ich nie zwrócił. Za bardzo jest zajęty selekcją dzieci do swoich wynaturzeń, o których można przeczytać dzięki popularnej wyszukiwarce.

      +7
  1. Pod stacja znajduje się Majdanie królewskim a nie w nowej dębie, proszę sprawdzic wcześniej informacje zanim się je opublikuje

    0
  2. Fundamenty pod słupy – nie budowano – tylko wbijano, a te stalowe słupy to słupy trakcyjne. Emisja spalin ograniczona – zgoda , ale czy będą cichsze – niekoniecznie.
    Co do wiaduktu i kładki – to że ocalały – to zostało załatwione przez obniżenie sieci trakcyjnej do wysokości 5 metrów , bodajże najwyższa wysokość to 6 metrów.

    +4
    • To obniżenie jest chyba tylko tymczasowe, jak pociągi będą jeździć pod taką obniżoną trakcją?

      0
  3. do kdfiif,do granicy z gminą Nowa Dęba jest ponad pół kilometra,to nie wiem czy tak na granicy,a nazywać sobie mogą,skoro gmina Majdan wydała pozwolenie na warunki zabudowy to chyba wiele wyjaśnia.

    +1
  4. Ludzie potrafią na forum kłócić się o jakąś podstacje dla pociągów czy to takie ważne dobrze że Podkarpacie sie rozwija a w innych rejonach popierający PO ICZSNKOWSKIEGO chodza po BRUKOWANYCH DROGACH I korzeniach leśnych.

    +2
  5. Zizi – według norm kolejowych (możesz sprawdzić na rysunku tzw. skrajni kolejowej) –
    najniższe zawieszenie przewodu jezdnego – 4900 mm,
    normalne zawieszenie przewodu jezdnego – 5600 mm,
    najwyższe zawieszenie przewodu jezdnego – 6200 mm.
    Na kolei stosuje się znaki tablicowe informujące o podniesieniu , bądź obniżeniu przewodu jezdnego – więc maszynista wie kiedy ma podnieść, bądź opuścić pantograf.

    +4
  6. Hahaa jakie kompleksy trzeba mieć, żeby kłócić się o to w jakich granicach ktoś postawił podstację i jak ją nazwał. Wyjazd z tego dołka do większego miasta to była moja najlepsza decyzja w życiu. Teraz z daleka widzę tą mentalność, o której kiedyś słyszałem, a wydawała mi się wtedy normalna ;)

    +4

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here