Elektrycznym pociągiem z Rzeszowa do Warszawy i Lublina

19

Na linii kolejowej Ocice – Rzeszów montowana jest sieć trakcyjna. Na 25 km już rozwieszono przewody. Elektryfikacja trasy zapewni atrakcyjne połączenia kolejowe w regionie oraz ze stolicy Podkarpacia do Warszawy i Lublina. Inwestycja PKP Polskich Linii Kolejowych S.A. warta 67 mln zł, finansowana jest ze środków budżetowych w ramach Krajowego Programu Kolejowego.

Specjalny pociąg do potokowej wymiany sieci pracuje na elektryfikowanej linii Ocice – Rzeszów. Między Ocicami a Kolbuszową wykonawca rozwiesił już sieć trakcyjną na 400 słupach tj. na 25 km linii. Prace poprzedziła budowa fundamentów i montaż stalowych słupów. Do końca roku planowane jest zamocowanie sieci na 1300 słupach trakcyjnych to 67 km linii.

Elektryfikacja linii łączy się z zapewnieniem zasilania. Gotowe są już trzy z pięciu podstacji trakcyjnych w Chmielowie, Nowej Dębie i Cmolasie. Wykonawca przygotowuje budowę pozostałych obiektów w Rzeszowie i Widełce.

Elektryfikacja zwiększy dostępność i atrakcyjność kolei

Po elektryfikacji, jednotorowa linia Ocice – Rzeszów zapewni sprawniejsze podróże i przewóz ładunków pociągami elektrycznymi. Elektryfikacja podniesie standard podróżowania na Podkarpaciu. Zwiększy się atrakcyjność podróży dalekobieżnych między Rzeszowem a Warszawą przez Sandomierz – Skarżysko – Kamienną i Radom oraz przez Tarnobrzeg – Stalową Wolę i Lublin, gdyż wyeliminowana zostanie konieczność zmiany lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Inwestycja zapewni również lepsze połączenia między Rzeszowem a Portem Lotniczym Rzeszów – Jasionka, co wpisuje się w plany budowy Podmiejskiej Kolei Aglomeracyjnej.

Po zakończeniu inwestycji w połowie 2021 r. będą uzyskiwane certyfikaty i zezwolenia na eksploatację linii pociągami elektrycznymi. Elektryfikacja otworzy możliwość wykorzystania nowoczesnych pociągów, będą cichsze przejazdy oraz ograniczenie emisji spalin.

Wykonawcą prac jest PKP Energetyka S.A.

19 KOMENTARZE

    • To nie jest takie jednoznaczne, podstacja leży w granicach gminy Majdan Królewski ale nawet PKP nazywa ją Podstacją Nowa Dęba.

    • To POcałuj w du/pę agentkę komuny Olejnik i zapal znicz na grobie Miecugowa. Misiowi możesz zrobić dobrze, lubi facetów, a reszta czosnkowych z tego radia kocha tylko szmal. Powiatowy, który tam też pracował wyniósł taśmy matki znanych zespołów i do dzisiaj ich nie zwrócił. Za bardzo jest zajęty selekcją dzieci do swoich wynaturzeń, o których można przeczytać dzięki popularnej wyszukiwarce.

  1. Pod stacja znajduje się Majdanie królewskim a nie w nowej dębie, proszę sprawdzic wcześniej informacje zanim się je opublikuje

  2. Fundamenty pod słupy – nie budowano – tylko wbijano, a te stalowe słupy to słupy trakcyjne. Emisja spalin ograniczona – zgoda , ale czy będą cichsze – niekoniecznie.
    Co do wiaduktu i kładki – to że ocalały – to zostało załatwione przez obniżenie sieci trakcyjnej do wysokości 5 metrów , bodajże najwyższa wysokość to 6 metrów.

    • To obniżenie jest chyba tylko tymczasowe, jak pociągi będą jeździć pod taką obniżoną trakcją?

  3. do kdfiif,do granicy z gminą Nowa Dęba jest ponad pół kilometra,to nie wiem czy tak na granicy,a nazywać sobie mogą,skoro gmina Majdan wydała pozwolenie na warunki zabudowy to chyba wiele wyjaśnia.

  4. Ludzie potrafią na forum kłócić się o jakąś podstacje dla pociągów czy to takie ważne dobrze że Podkarpacie sie rozwija a w innych rejonach popierający PO ICZSNKOWSKIEGO chodza po BRUKOWANYCH DROGACH I korzeniach leśnych.

  5. Zizi – według norm kolejowych (możesz sprawdzić na rysunku tzw. skrajni kolejowej) –
    najniższe zawieszenie przewodu jezdnego – 4900 mm,
    normalne zawieszenie przewodu jezdnego – 5600 mm,
    najwyższe zawieszenie przewodu jezdnego – 6200 mm.
    Na kolei stosuje się znaki tablicowe informujące o podniesieniu , bądź obniżeniu przewodu jezdnego – więc maszynista wie kiedy ma podnieść, bądź opuścić pantograf.

  6. Hahaa jakie kompleksy trzeba mieć, żeby kłócić się o to w jakich granicach ktoś postawił podstację i jak ją nazwał. Wyjazd z tego dołka do większego miasta to była moja najlepsza decyzja w życiu. Teraz z daleka widzę tą mentalność, o której kiedyś słyszałem, a wydawała mi się wtedy normalna ;)

Skomentuj hahaha Anuluj odpowiedź

Please enter your comment!
Please enter your name here