Radio Leliwa: Powiat za budową drogi S9

49

Władze powiatu tarnobrzeskiego podjęły starania o wpisanie do nowej strategii rozwoju województwa podkarpackiego, koncepcji budowy drogi ekspresowej S9 na Podkarpaciu. Dzięki temu trasa będąca obecnie w fazie długoterminowych planów, miałaby szansę na realizację. Aby wzmocnić te starania, stworzony został uproszczony plan przebiegu trasy przez teren powiatu. Droga byłaby między innymi obwodnicą dla Nowej Dęby. Docelowo miałaby połączyć Rzeszów z Radomiem.

– Od lat sobie zdajemy sprawę, że nie ma dogodnego połączenia drogowego pomiędzy tymi dwoma miastami. Jak bardzo jest to potrzebne widać, gdy wyjedziemy z Radomia tłumaczy starosta Jerzy Sudoł.

Plan trasy S9 na terenie powiatu tarnobrzeskiego został poprowadzony po terenach nie zamieszkałych. U nas zaczynałaby się ona przy moście w Nagnajowie, następnie biegła by wzdłuż krajowej 9, aby na wysokości wsi Jadachy odbić do drogi wojewódzkiej 872. Zaplanowaliśmy też 3 węzły – mówi wicestarosta Jacek Rożek.


Jak dodaje starosta, trwają rozmowy z samorządami z Podkarpacia i Świętokrzyskiego przez teren których przebiega obecnie krajowa 9, aby i one lobbowały na rzecz nowej drogi ekspresowej. Pozytywnie o planach starostwa w Tarnobrzegu wypowiadać się ma Urząd Marszałkowski i parlamentarzyści.

Źródło: Radio Leliwa
Autor: Domink Siatrak
Całość: http://leliwa.pl/tarnobrzeg-powiat-za-budowa-drogi-s9/

49 KOMENTARZE

  1. Panie Starosto, dla Nowej Dęby będzie lepiej gdy będą DWA węzły . Drugi przydał by sie przy drodze powiatowej do rozalina. Pytanie drugie, dlaczego ma być węzeł majdan skoro mowa o naszym powiecie.

    5+
    • Węzeł musi być w naszej gminie( czyt.rozalin) Dlaczego powiat TBg robi dobrze Rkl? jaki w tym interes? zróbcie zmianę na tych mapach.

      3+
    • Panie Starosto, Krym i Donbas oddaj Ukrainie, a Trump niech zniesie cła dla Chin. Tak na początek. Potem rada powiatu pomyśli co w drugim półroczu. Ukłony.

      3+
  2. Ta droga jest tam bardzo potrzebna tylko ze ona nie powstanie a jak powstanie to nawet nie za 15 lat dla mnie nieporozumieniem jes budowanie obwodnicy stalowej woli i niska i obok s74 ale to przeciez metropolia i potrzebują z 5 obwodnica xd jak juz powinna być obwodnica ekspresowa stalowej woli i niska

    0
  3. I co? Nowa Dęba w krzakach – z dala od S-9. Taki przebieg tej trasy gwarantuje dalszą degradację miasta. Widać że władze powiatu też, tak jak i miasta mają daleko w d#pie rozwój miasteczka.

    8+
    • O czym ty mówisz człowieku? Zaraz za płotem będzie szła S9 a tobie wciąż źle? Chciałbyć by szła przez samą Nową Dębę? Już teraz idzie – nazywa się droga krajowa 9. Nie bój się, nie zasypią ci starej dziewiątki. Będziesz chciał to będziesz sobie mógł nią dalej jeździć.
      Dzięki S9 krajowa 9 będzie dla lokalsów. W końcu może będzie ciut spokojniej i będzie można nocą spać.
      Myśleć!

      7+
    • Pewnie też jesteś za rondami na każdym skrzyżowaniu żeby zmniejszyć korki? Ludzie opanujcie się, droga ekspresowa musi być dalej żeby miała sens kwestia to jak poprowadzić łącznik tutaj jest on pięknie usytuowany przez strefę do miasta idealnie bo można budować magazyny hale zakłady z idealnym bliskim dostępem do ekspresowka a inne węzły mają być co kilometr dalej dla Rozalia albo dęby wsi? Nikt tak nie zrobi, za duże koszty a mało kto będzie korzystal. Może być węzeł nawet na terenie Majdanu nawet lepiej, miasta wlasnoe chca drog ale na terenach sasiednich, chca miec dobry dostep bez degradacji swoich terenow. W jaki sposob droga biegnaca nawet 10 km od deby bedzie rownoznaczna z degradacja deby? Co w lesie pbuduja domy hale i zrobia miasto z huty? A za 20 lat będą chcieć obwodnicę ale inną drogę omiajacaca ich domy? Po to to jest żeby było dalej poza miastami i wsiami.

      0
    • Śmieszy to skakanie na Sudoła i radnych jakby od nich zależało czy S9 powstanie czy nie. To zakorkowana Kolbuszowa, Rzeszów i parę innych miast zabiegają o S9. Dęba może co najwyżej pod tę inwestycję się podpiąć.

      Na peryferie to Dębę zepchnie Centralny Port Komunikacyjny a nie S9. CPK sporo namiesza i zmieni główne trasy transportu w Polsce. Biznes coraz bardziej potrzebuje łatwego korzystania z lotnisk a CPK ogromnie pogorszy dostęp do lotniska dla biznesów (i nie tylko biznesów) z ND.
      Dzisiaj dojazd na Okęcie jest wprost idealny a S9 jeszcze bardziej by go usprawniła. Jest wielu przewoźników którzy jeżdżą przez Dębę na Okęcie. Wszystko dzięki temu że jeżdżą do Warszawy. Na CPK żaden z nich nie będzie się specjalnie fatygował. Nawet z głupiej Jasionki nie ma jak się dostać do Dęby a co dopiero z CPK…
      Szybkie koleje z CPK przez Dębę jeździć nie będą a to oznacza dodatkowe przesiadki i czekanie na połączenia. Najpierw do Warszawy lub Łodzi, potem z Rzeszowa czy innego miesta. No chyba że jedynie CPK-Warszawa a z Warszawy tradycyjnym żółwiem czyli Neobusem a i to jeśli Beobus będzie jechał przez nowy dworzec w W-wie. Kiedy spędziłeś już w samolocie 16 godzin to doładowanie dodatkowych przesiadek i godzin już po przylocie potrafi człowieka wykończyć.
      Dlatego może tej właśnie sprawie powinien się pan Sudoł przyjrzeć? Łatwy dostęp Nowej Dęby do CPK? Jeśli o to nie zadba się teraz, to niedługo będzie za późno. Dopiero wtedy Dęba będzie naprawdę jak na samym krańcu świata…

      0
  4. Dwa zjazdy nigdy nie umieszcza się dla wioski albo dla polany w lesie , a niestety takim czymś jest ND.
    Swoją drogą to nawet się cieszę bo choć mieszkam w ND to patrzę na to tak jakby z boku , ta osada już jest i tak w tak daleko idącej degradacji że tylko w umysłach tutejszych jej mieszkańców postrzegana jest jeszcze jako miasteczko , niestety spoglądając na sąsiadów widać jak inni są daleko a gdzie myśmy zostali. Mam tą satysfakcję prze zawsze przestrzegałem przed wyborami przed Ordonem , cóż z niego za gospodarz widać po jego obejściu …

    6+
  5. Wskazany węzeł na Nową Dębę nie leży już w powiecie tarnobrzeskim!

    Węzeł leży już w gminie Majdan Królewski w powiecie kolbuszowskim. Być może ze wględów obronny celowe jest jego odsunięcie od strefy, ale powinno się przetransferować ten obszar do naszej gminy, żeby pozostał jednolicie zarządzany zestaw węzeł – strefa – poligon (nazwijmy to projektem WSP). Póki co, Kolbuszowiaki planują już sobie podzielić działeczki na usługi przy węźle, a nowodębscy przedsiębiorcy mogą cmoknąć się w pompę. Całe życie obstawiali się głupkami, to na starość zostanie im odkurzać wyblakłe proporczyki Dezametu. „Panie, kiedyś to było”

    https://www.google.com/maps/place/Nowa+D%C4%99ba/@50.4567141,21.5743974,11z/data=!4m5!3m4!1s0x473d39f85e495775:0x8af4b8561e038585!8m2!3d50.4634032!4d21.7329265

    4+
  6. Turlam się że śmiechu! Jerzy „Suseł” Sudoł bawi się w projektanta autostrady a dziur na ul. Jana Pawła nie potrafi załatać. I do tego drugi filozof Rożek co nie ma pojęcia o niczym. Komedia! Siadło dwóch dziadków z nadciśnieniem, namalowalo kreskę na mapce i ogłaszają „patrzta jak się narobiłyśmy”. A to że nigdy nic z tego nie powstanie to już inna broszka.

    13+
    • Panowie starostowie, z wami już źle, uważajcie żeby Wam się w czasie snu nie przyśniło że siedzicie na sedesie!!! A jak już się wybudzicie i dojdziecie do równowagi psychicznej to pozamiatajcie ulicę Kościuszki w Nowej Dębie, pozdrawiam.

      9+
    • -Panie starosto, ale tu jest jezioro!

      -To jezioro damy tutaj, a ten niech sobie stoi w zieleni.

      10+
  7. Panie Sudoł, tak na poważnie: weź się Pan za organizację Miedzymorza, bo rządowi nie idzie. Aha, ten Iran niech Pan poskromi też, bo już wytrzymać nie można.

    6+
    • I jeśli znalazłby pan czas, a jak wiemy jest pan baaardzo zapracowanym człowiekiem, to może poradziłby by pan coś aborygenom jak się rozprawic z pożarami buszu w Australii. Może pan Rożek by się wybrał na antypody i podjął jakieś środki zaradcze na miejscu?

      6+
    • Jest nas dwóch. Z kolegą zza biurka ciśniemy bekę z planisty Sudoła i Rożka. Więc trochę kultury zamiast pomówień!

      7+
  8. To jakiś żart Panie Starosto, przecież najpierw trzeba skończyć autostradę A1 i zakopianke. Omówcie to na zarządzie, ale najpierw skończcie jedno i dopiero bierzcie się za następne. Budżet powiatu nie jest z gumy.

    5+
  9. Panie Sudoł. Zamiast kredkami bazgrać po mapie to się najpierw wytłumacz z brakiem pieniędzy na panu podległy dom pomocy społecznej w nowej dębie. To dps należy do pańskich obowiązków a nie bazgranie dróg na których powstanie nie ma pan żadnego wpływu. Niby starosta z dęby a gorszy dla swojej miejscowość niż Bartoszek.

    7+
  10. S9 jest niezbędna.
    Niech powstanie jak najszybciej.
    Tylko S9 pozwoli szybko dostać się do A1 A2 i S8 na północy kraju i połączy Podkarpacie z resztą kraju.

    1+
  11. Ponadto chcę zwrócić uwagę Panu Staroście i gremium jego zwolenników – że planowana na mapie trasa przebiega przez tereny NATURA 2000. Tereny te są , oczywiście w pewnym wymiarze chronione przez UE. Pamiętacie „Dolinę Rospudy”?! Więc zanim zaczniecie te swoje kreski rysować na mapach, upewnijcie się czy tam wam wolno lokować bądź co bądź dosyć uciążliwą ekologicznie inwestycję. Przebieg trasy S-9 był brany pod uwagę już na początku XXI wieku. Mielec naciskał wtedy aby droga ta przebiegała jak najbliżej Mielca Tłumacząc to dbaniem o strefę NATURA 2000. Powstało kilka koncepcji. W końcu powstał tzw. Plan Koncepcyjny, który jest jeszcze do znalezienia na stronie:
    https://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=310097&page=13
    Co prawda trasa ta została odsunięta do realizacji po 2030 roku, ale ta koncepcja już istnieje. A niestety Nowa Dęba ten okres przespała, a Mielec wykorzystał. Czyje racje będą ważniejsze Mielca, czy też może małej starzejącej się mieściny jaką jest niestety Nowa Dęba. Przespaliśmy również rewitalizację linii kolejowej 71, Miasto nie ma stacji, a tylko przystanek osobowy. Ze stacji towarowej zrobiono mijankę.
    Dokąd zmierza moje rodzinne miasteczko pod wodzą swoich „elit” ? Młodzi którzy się tutaj urodzili, spędzili swoje szczenięce lata – uciekają stąd. Sami sobie odpowiedzcie dlaczego??????

    7+
    • Przestań już i w ogóle wszyscy tak w kółko pieprzyć i narzekać. Mam wrażenie że wszystkie te komentarze piszą ci którzy już tu od dawna nie mieszkają ani nie przyjeżdżają a tylko marudzić potrafią.

      0
  12. problem w tym że GDDKiA nie ma w planach takiej inwestycji. Więcej, nawet nie ma w planach myśleć, że mogłaby powstać taka droga. A pan Sudoł, to se może…. Nie wiem nawet czy tamci w ogóle będą chcieli słuchać lub czytać sugestie pana Sudoła malowanej kredką mapy …. Jak to niewiele trzeba żeby niektórym się wydało jakimi są ważnymi personami….

    6+
    • Nie ma ale ważni ludzie mówią że chcą ja budować. Jest od dawna taki zamysł to że nie ma planów nie znaczy że nie będzie nigdy. Jest to potrzebna droga ma w tym interes wiele miast wielu ludzi i za te 10 lat jest szansa żeby powstała i dobrze że samorządy się tym zajmują naglasniaja i coś robią a nie narusza jak niektórzy tutaj którzy tylko wysmiac umieją i cieszą się że komuś coś nie wyjdzie.

      2+
  13. Sprawa jest realna, problemem jest koszt wycięcia 6 km lasu. To majątek, chyba że ktoś siądzie z Lasami i umówi się, że Lasy zrobią „planową” wycinkę ze sprzedażą sosny przed przekazaniem gruntów Dyrekcji. Poza tym przydałoby się, żeby węzeł był w naszej gminie (albo gmina na węźle…).

    1+
    • Masz na myśli gmina na węźle czyli „zostaje tylko Rzeszowska” ? Ludzie już mają dość tego ruchu na rzeszowskiej, będą uciekać w te działki do sprzedania, a ci z wiosek którzy mają wyj..ane na ruch będą te mieszkania kupować.

      0
  14. Gratulacje dla starosty za wywołanie sprawy S9 na poziomie instytucjonalnym, wcześniej nawet niż samorząd Rzeszowa. Ponieważ Polska jest inna niż inne kraje, właśnie od takiego biadolenia temat nowej inwestycji się zaczyna. Natomiast fachowcy biorą się za to, jak jest już podjęta decyzja polityczna. Poza tym, buduje się Via Widmo Carpatia dla Greków i krajów bałtyckich a z Podkarpacia do Warszawy nie ma normalnej drogi..

    2+
  15. „Wystąpiłam już do prezydentów miast Mielca i Rzeszowa oraz burmistrza Kolbuszowej o zainteresowanie sprawą samorządów. W przypadku pozytywnych odpowiedzi zorganizujemy wspólnie z innymi posłami spotkanie, na którym zastanowimy się, jakie kroki można podjąć, by tę drogę udało się wpisać do planów”

    Posłanka Skowrońska w 2010 r. zrobiła spotkanie z burmistrzami, gdzie nie było naszego.

    https://rzeszow.wyborcza.pl/rzeszow/1,34962,7509887,Dzieki_S9_otworzylibysmy_sie_na_centrum_i_polnoc.html?disableRedirects=true

    1+
  16. nie będzie zadnej ekspresówki ludzie sie na to nie zgodą będa protestowac i nie odadza swoich działek jest dobrze jak jest jest mniejszy róch i nie ma kasy na takie coś .

    0

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here