19-03-2012
Interpelacja Posła Mirosława Pluty w/s przebudowy peronu kolejowego w miejscowości Nowa Dęba oraz planowanej modernizacji stacji kolejowej Dęba-Rozalin
Tym razem Poseł Pluta złożył interpelację w sprawie przebudowy peronu kolejowego w miejscowości Nowa Dęba oraz planowanej modernizacji stacji kolejowej Dęba-Rozalin. W interpelacji skierowanej do Sławomira Nowaka – Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej , parlamentarzysta z naszego regionu pytał o to, jakie zadania przewidziano w ramach przebudowy peronu w Nowej Dębie, a także kiedy ruszy połączenie kolejowe na odcinku Rzeszów – Warszawa i czy pociągi będą zatrzymywać się w Nowej Dębie? Poseł Pluta dopytywał też, czy to prawda, że w związku z przebudową zaplanowano budowę nowego peronu wzdłuż ulic Wczasowa i Kościuszki?
Andrzej Massel – podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej, odpowiadając Posłowi Plucie napisał, że z uzyskanych od PKP Polskie Linie Kolejowe SA informacji wynika, iż aktualnie opracowywana jest dokumentacja projektowa przebudowy peronu kolejowego w Nowej Dębie z terminem wykonania do końca marca bieżącego roku. Rozpoczęcie prac budowlanych uzależnione jest od pozyskania środków finansowych na realizację zadania. W przypadku wystąpienia oszczędności w realizacji innych zadań inwestycyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe SA rozważą możliwość wykonania robót związanych z przebudową peronu w miejscowości Nowa Dęba jeszcze w tym roku. Roboty dotyczące wydłużenia peronu prowadzone będą bez wyłączenia go z eksploatacji, w sposób umożliwiający korzystanie przez podróżnych z przystanku. Zadanie związane z przebudową stacji Dęba Rozalin obejmuje aktualizację dokumentacji projektowej, a w drugiej połowie bieżącego roku wykonanie robót budowlanych. W zakres zadania wchodzą: przebudowa układu torowego, budowa peronu wraz dojściem i wyposażeniem w nowej lokalizacji przy skrzyżowaniu ul. Kolejowej i ul. Wczasowej, przebudowa przejazdu kat. A w km 12,622, budowa nowego obiektu inżynieryjnego pełniącego funkcję przejścia dla zwierząt w km 11,300, przebudowa przepustu w km 11,393, przebudowa urządzeń sterowania ruchem kolejowym oraz instalacji teletechnicznych, przebudowa urządzeń branży elektroenergetycznej (zasilanie niskiego napięcia, oświetlenie stacji, elektryczne ogrzewanie rozjazdów), rozbiórka nastawni wykonawczej w km 11,527, rozbiórka budynku gospodarczego.
Roboty związane z przebudową stacji Dęba Rozalin realizowane będą w zamknięciach całodobowych na odcinku Kolbuszowa – Dęba Rozalin – Ocice. Na czas robót planuje się przekierowanie ruchu pociągów PKP InterCity na trasę zastępczą – liniami nr 68 i 91 na odcinku Stalowa Wola Rozwadów – Przeworsk – Rzeszów. Dla obsługi podróżnych uruchomiona będzie autobusowa komunikacja zastępcza na odcinku Tarnobrzeg – Kolbuszowa. Ruch pociągów towarowych dla obsługi stacji paliw w Widełce realizowany będzie od strony stacji Rzeszów Staroniwa. Prace modernizacyjne na stacji Dęba Rozalin zaplanowane są w okresie od 7 lipca do 15 września bieżącego roku w ramach zadania inwestycyjnego pn. „Modernizacja linii kolejowej Rzeszów – Warszawa przez Kolbuszową”. Na rok2012 przewidziano w ramach tego zadania nakłady w wysokości 23 777,0 tys. zł, w tym, poza przebudową stacji Dęba Rozalin, opracowanie dokumentacji na elektryfikację odcinka linii kolejowej nr 71 Ocice – Rzeszów. Elektryfikacja linii planowana jest na rok 2013. Zatem realnym terminem zakończenia modernizacji połączenia kolejowego Rzeszów – Warszawa jest koniec 2013 roku – napisał Andrzej Massel – podsekretarz stanu w Ministerstwie Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej
/Fox
Poseł niby działa ale to nie działa bo jak usłyszy kolejny tekst pt."
[b]W przypadku wystąpienia oszczędności w realizacji innych zadań inwestycyjnych PKP Polskie Linie Kolejowe SA rozważą możliwość wykonania robót związanych z przebudową peronu w miejscowości Nowa Dęba jeszcze[/b]" to nie wiem czy zapału mu starczy na jegi interpelacje…
Ludzki Pan z tego posła.Złożył interpelację a nie zawiadomienie.Czuje ducha po.
Mógł olać sprawę… sorry "trzymać rękę na pulsie" jak nasze władze. Wówczas byś wychwalał. Bił brawo. A nawet głosował!
Za to bierze kasę żeby nie olewać.Łaski nie robi.Nie troluj.
Nasze władze tak samo za to biorą kasę…. I jakoś "trzymanie ręki na pulsie" nie wyszło! Tzn wyszło ale bokiem.
Ty byś się starał jak byś miał do czynienia z ciemnym lasowiackim ludem?Po co?Plujesz a łoni że deszcz pada.
Positive w świecie liczą się tylko geniusze a tu jest tylko takich dwóch .
A ja nadal nie mogę zrozumieć dlaczego NIE można wukorzystać przystanku Dęba – Rozalin? przystanek który pod tym względem spełnia wymogi.
Za zaoszczedzoną kasę może wartałoby pomyśleć nad stworzeniem "uczciwego" parkingu ( przystanek PKP Deba) na dosłownie 2-3 samochody?
Wreszcie mamy POSLA co to o wszystko pyta , i na tym KONIEC ,a DEBY pomiedzy Stokrotka a Szpitalem jak staly tak stoja ,choc widzialem ze jeden lezy:|
ależem jestem głupi to brzoza nie dąb
@8
Chodzi o prestiż.Dęba Rozalin brzmi grzej niż Nowa Dęba;-)
Zgadzam się z tobą wesoło mi, tak jesteś głupi.
WW , dlatego zglupialem gdy czasami popatrze na CIEBIE ,i twoj idiotyczny wyglad:(
Tak potwierdzam z numerem 10 ze jastem glupi
wesolo mi jakoś, jak patrzę w lustro to wesolo mi ale głupi idiota
# 15 , jak studiowalem na Uniwersytecie Rzeszowskim to wlasnie na tej UCZELNI zostalem GLUPIM IDIOTA , wiec czas dolaczyc do TADZIA na oddzial zamkniety, ale czy tam sa LUSTRA ?????????:D
Wesoły… walnij se baranka! i nie obrażaj ludzi studiujących
mi też wesoło:D
Nie studiowałem jak wielu w tym mieście czy mogę przyłączyćB) się do dyskusji?
#19 jeżeli jest ci wesoło albo jesteś tak horendalnym idiotą jak "wesoło mi"to zapraszamy :D
Dedykuję wiersz Juliana Tuwima ,,Na pewnego endeka" i żegnam.
[quote]# 15 , jak studiowalem na Uniwersytecie Rzeszowskim to wlasnie na tej UCZELNI zostalem GLUPIM IDIOTA , wiec czas dolaczyc do TADZIA na oddzial zamkniety, ale czy tam sa LUSTRA ?????????[/quote]
Burmistrz tam studiował gdy to się nazywało WSP. Chyba nie uczyli o żołnierzach wyklętych
Był wtedy chory.:)
Niedługo będzie dokumentacja na opróżnienie śmietnika.
Elektryfikacja nie jest trudna, puścić chłopaków z pociągiem sieciowych to sami będą wiedzieli jak to zrobić. Zapalować słupy to bułka z masłem, po wstawieniu słupów skład sam rozwinie sieć. Jedyny problem to zasilacze.
[i]"Działania podejmowane przez burmistrza w ubiegłym roku i deklaracje złożone wówczas przez dyrektora Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK w Krakowie Władysława Żmudę zostaną zrealizowane jeszcze w tym roku. Do 9 grudnia, a więc do zmiany rozkładu jazdy pociągów, zostanie wykonane przedłużenie nowodębskiego peronu do długości ponad 200 m.
W roku ubiegłym, dyrektor Żmuda jednoznacznie zadeklarował, że jeśli powstaną możliwości finansowe przy przebudowie stacji kolejowej w Dębie – Rozalin, PKP dokona przebudowy peronu w centrum jeszcze w 2012 r[/i]" Owszem Taka informacja pojawiła się na stronie UM. Ale czy do końca odpowiada za to Wiesław Ordon?? A może jedna dyrektor PLK Pan Żmuda?? Ludzie uważajcie na ten portal. I nie wierzcie we wszystko co tutaj jest napisane. Miejcie swoje zdanie i nie dajcie sobą sterować. Skoro Panu Markowi tak bardzo nie pasuje, że będzie czekał na peron jeden miesiąc dłużej to niech jeździ autobusem…