Śnieżna Pantera ogłasza nabór

10

Szkoła Chińskich Sztuk Walki Nan Bei – Śnieżna Pantera w Nowej Dębie ogłasza nabór do nowej grupy początkującej nauki Tai-Chi. Bliższych informacji uzyskać można pod nr tel. 603 756 528 po godz. 15.00. Rozpoczynamy 05.03.2012r. pierwsze zajęcia wstęp wolny, przyjdź w luźnym stroju i miękkim obuwiu.

0

10 KOMENTARZE

  1. Co to jest Taiji

    Taiji to chińska gimnastyka przeznaczona dla każdego: bez względu na wiek i sprawność fizyczną. Nie ma żadnych ograniczeń i przeciwwskazań. Posiada nieocenione walory zdrowotne i wzmacniające organizm. To klucz do uzyskania wewnętrznego spokoju i równowagi ciała i umysłu. To źródło siły do radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
    Taijiquan jest stylem walki Qigong, praktykowanym w Chinach od około 700 lat. Opiera się na założeniach tzw wewnętrznego Gongfu, w którym kładzie się nacisk na opanowanie przepływu wewnętrznej energii Qi, a następnie kontrolowanie jej u przeciwnika. Jest sztuką walki posiadającą unikalny system treningowy nie przynoszący kontuzji.

    0
  2. Stała praktyka działa leczniczo między innymi na następujące choroby: wysokie ciśnienie krwi, wrzody, artretyzm, astmę, choroby serca, dolegliwości żołądkowe, gruźlicę, przepuklinę i nerwice. Większość tych chorób może zostać wyleczona przez systematyczną praktykę w czasie krótszym od roku. Ponadto ćwiczenie Taiji może wyleczyć wszelkie dolegliwości organów wewnętrznych. Poprzez głębokie oddychanie oraz specjalne ćwiczenia (masaż organów wewnętrznych) wzmacnia je i podnosi ogólną witalność organizmu. Ćwiczenie Taiji jest szczególnie zalecane dla osób z wszelkiego rodzaju schorzeniami kręgosłupa nabytymi lub wrodzonymi oraz bólami pleców. Osoby nadmiernie pobudliwe czy zestresowane odkryją już po kilkutygodniowej praktyce, że stają się spokojniejsze, bardziej skoncentrowane i odporne na stres. Znanych jest również wiele przypadków wyleczenia raka poprzez praktykę Taiji i Qi Gong.

    0
  3. Ja w kwestii prącia.Prącie mojego chłopca nie spisuje się najlepiej jak by go zapisać to pomogłoby czy raczej nie ,nadmieniam że próbowałam konwencjonalnych metod.

    0
  4. Ćwiczenia odbywają się w sali gimnastycznej w szkole podstawowej nr 2 (to ta obok Paulusówki), a co się dokładnie na nich robi możesz dowiedzieć się na stronie szkoły chińskich sztuk walki http://wushu.com.pl/
    Ps. w sprawie prącia, to raczej chyba nie.

    0
  5. Do zainteresowanej: zapisanie chłopca oczywiście pomoże jak najbardziej, postaramy się pomóc biedakowi znaleźć inną partnerkę.:)

    0
  6. Tai Chi to jeden z najlepszych sposobów utrzymania doskonałej kondycji fizycznej i dobrego samopoczucia przez osoby starsze. Naukowcy z University of Illinois zgodnie potwierdzają, że starożytne, chińskie sztuki walki właśnie takie jak Tai Chi mogą mieć ogromny, pozytywny wpływ na zdrowie i sprawność seniorów.
    Tai Chi Chuan (Pięść Wielkiej Jedności), bo tak brzmi pełna nazwa owego stylu walki to jedna z odmian kung-fu. Ze względu na swe terapeutyczne właściwości ów styl zdobył ogromną popularność na całym świecie, a szczególnie w Stanach Zjednoczonych, gdzie coraz więcej seniorów ćwiczy i jednocześnie relaksuje się medytując i wykonując szereg płynnych, powolnych ruchów. Stąd też Tai Chi nazywane jest niekiedy medytacją w ruchu. Niektóre źródła donoszą, że poprawa stanu zdrowia u ćwiczących była zauważalna już po 6 miesiącach treningu. Zaowocowało to szeregiem badań, które dowiodły, iż Tai Chi polepsza jakość snu, poprawia koncentracje i pamieć, wpływa pozytywnie na poczucie własnej wartości, a także dodaje energii i siły.

    Naukowcy podkreślają, że Tai Chi to doskonała forma aktywności fizycznej nie wymagająca jakiegokolwiek specjalistycznego sprzętu czy też odpowiednio przygotowanego miejsca. Jest to relatywnie tania, bezpieczna i prosta możliwość poprawy swojego samopoczucia i kondycji
    fizycznej.

    Jako ciekawostkę warto podkreślić, że niektóre duże firmy wysyłają swoich menedżerów na zajęcia Tai Chi w celu pozbycia się stresu i wypoczynku.

    0
  7. Korzyści zdrowotne Tai Chi i innych form Tai Chi Chuan są liczne i dobrze udokumentowane. Przegląd literatury medycznej wykazał udokumentowane dowody na następujące efekty regularnej praktyki tai chi:

    * tai chi to umiarkowane ćwiczenie wpływające na układ krążenia, ze znacznym wpływem na funkcjonowanie płuc,
    * tai chi korzystnie wpływa na zmianę profilu lipidów, zwiększając możliwości ćwiczenia tai chi w skuteczniejszym prewencyjnym przeciwdziałaniu arteriosklerozie,
    * tai chi to jedno z niewielu ćwiczeń odpowiednich dla wszystkich osób bez względu na ich ograniczenia – można ćwiczyć na krześle i w łóżku. Udowodniono również wpływ na poprawę codziennego funkcjonowania osób z reumatyzmem, artretyzmem, chorobą Parkinsona, stwardnieniem rozsianym, żeby wymienić tylko kilka,
    * tai chi pomaga w usprawnieniu systemu immunologicznego,
    * tai chi poprawia postawę i pomaga w redukowaniu zwyrodnień kręgosłupa,

    * tai chi to ćwiczenie podczas którego cały czas utrzymujemy swój ciężar, co zwiększa możliwości korzyści dla utrzymania gęstości kości,
    * tai chi jest oceniane jako niezwykle skuteczne ćwiczenie przeciwdziałające upadkom w starszym wieku.

    0

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here